جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر روابط حسنه مرزی میان ایران و عراق، گفت: عاشقان و زائران امام حسین(ع) به مرزها مراجعه نکنند چرا که کشور عراق آمادگی پذیرش زوار را ندارد.

مرز مهران

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ سردار "قاسم رضایی" ۲۹ شهریورماه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه و دیدار با مرزبانان، با بیان اینکه مرزبانان ادامه‌دهنده راه رزمندگان دفاع مقدس هستند، گفت: روحیه دفاع مقدسی در مرزبانان جاری است و آنها باوقار و اقتدار، مرزها را کنترل می‌کنند و در حال حاضر در بهترین شرایط امنیتی در مرزها به سر می‌بریم.

وی با اشاره به روابط حسنه مرزی میان ایران و عراق، گفت: روابط خوبی با کشور عراق داریم و مرزنشینان نیز همکاری مطلوبی با مرزبانان دارند.

سردار رضایی تاکید کرد: بنا بر اعلام کشور عراق، مرزهای این کشور برای همایش اربعین بسته است و از زائران و عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) درخواست داریم با توجه به مصوبات ستاد کرونا، همکاری لازم را داشته و به مرزها مراجعه نکنند.

جانشین فرمانده ناجا گفت: مرزهای چهارگانه کاملا بسته است و هیچگونه ترددی انجام نمی شود، سلامت مردم به ویژه زائران برای ما بسیار مهم است.

وی گفت: بین‌الحرمین بین ایران اسلامی تا کربلا بوده اما ویروس کرونا و مشکلات ایجاد شده، موجب شد که برگزاری این کنگره عظیم متوقف شود، همچنین دوستان ما در عراق آمادگی پذیرش زائران را ندارند و آنها را نمی‌پذیرند.

جانشین فرمانده ناجا گفت: استان خوزستان، جای اراذل و اوباش‌گری نیست، خبرهای مبنی بر سرقت را همکاران ما به جد دنبال می‌کنند، همچنین در بحث مقابله با اراذل و اوباش، قاچاقچیان سلاح و کسانی که درصدد برهم زدن نظم عمومی هستند، قاطعانه برخورد می‌کنیم.

سردار رضایی به شهروندان توصیه کرد که به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و اخبار موثق را از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌های رسمی دریافت کنند.

مرز مهران مسدود است

همچنین؛ قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام گفت: سال گذشته شور و شوق و حرکت و فعالیت بسیار زیادی را از همه دوستان، مدیران، مردم و همه دست اندرکاران در این ایام شاهد بودیم اما امسال متاسفانه بیماری کرونا کشور ما و کشور عراق و همه جهان را درگیر نموده و همه چیز را تحت شعاع خود قرار داده است.

سلیمانی دشتکی گفت: کشور عراق از ورود تمام  زوار اربعین به این کشور خودداری  و زیارت اربعین را برای اتباع دیگر کشورها ممنوع کرده است، جمهوری اسلامی هم به خاطر حفظ جان شهروندان، پیاده روی اربعین چه در داخل و چه در خارج را ممنوع اعلام کرده است.

وی گفت: افتخار همه ما خادمی زوار اربعین است، در این شرایط خاص سلامتی مومنان و عاشقان اهل بیت برای همه در اولویت است و اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی مراسم عزاداری را تک نفره برگزار می کنند این گویای یک پیام روشن و واضح است.

به گزارش ایسنا؛ نماینده عالی دولت در استان از همه زوار و عاشقان امام حسین علیه السلام خواست تحت هیچ شرایطی به سمت مرزهای کشور حرکت نکنند: مرز مهران به طور کامل مسدود است و هیچ ترددی در آن صورت نمی گیرد. با توجه به اینکه مرز مهران کاملا بسته است و همینطور ممنوعیت ورود زوار از طرف کشور عراق وجود دارد، از حرکت به سمت مرزهای بین دو کشور به طور جدی خودداری کنند.

سلیمانی دشتکی از نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواست که مبادی ورودی استان را کنترل کنند و اگر اشتباهاً فردی برای زیارت اربعین وارد استان شد از ورود وی جلوگیری شود: اگر تجمعی در مرز بین ایران و عراق ایجاد شود ممکن است باعث مشکلات و دردسرها و تضعیف روابط بین دو کشور ایران و عراق شود و سلامت همه را به خطر اندازد. همچنین معاونت سیاسی و امنیتی استانداری نیز با برگزاری کارگروه امنیتی تمهیدات لازم را برای جلوگیری از تردد زوار اربعین در استان فراهم نمایند.

کد خبر 550601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha