همشهری آنلاین: هیئت دولت برای تسریع در رفع مشکلات احداث آزاد راه تهران - شمال تصویب کرد کارگروهی به ریاست وزیر راه و ترابری با اختیارات ویژه در دولت تشکیل شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی دولت:هدف از تشکیل این کارگروه تقویت نظارت بر اجرای طرح های ملی و شتاب بخشی در احداث راه های مواصلاتی ضروری و سهولت درحمل و نقل شهروندان و اعمال اختیارات هیئت وزیران در این خصوص است.

این کارگروهی متشکل از محمد رحمتی وزیر راه و ترابری، محمد سعیدی کیا وزیر مسکن و شهرسازی، محمد رضا اسکندری وزیر جهاد کشاورزی، غلامحسین الهام وزیر دادگستری، فاطمه واعظ جوادی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مدیر عامل شرکت آزاد راه تهران- شمال است.

بر اساس این مصوبه، مسئولیت این کارگروه با وزیر راه و ترابری است و تصمیم‌گیری در خصوص امور اجرایی مربوط به همه اعضای این کارگروه به عنوان نمایندگان ویژه رئیس جمهور تفویض می‌شود.

همچنین بر اساس این مصوبه، هیئت وزیران، تصویب و اصلاح آئین‌نامه‌ها و مقررات مربوط به آزاد راه تهران - شمال به وزیران عضو این کارگروه تفویض کرد.

همچنین براساس این مصوبه، تصمیمات و مصوبات اکثریت اعضاء یا وزیران کارگروه (حسب مورد) در حکم تصمیمات رئیس جمهور و هیئت وزیران و با رعایت آئین‌نامه داخلی هیئت دولت قابل صدور است.

این مصوبه را پرویز داودی، معاون اول رئیس جمهور 25 خرداد برای اجرا ابلاغ کرده است.

عملیات اجرایی آزاد راه تهران - شمال که از آن به عنوان بزرگترین طرح راهسازی ایران نام برده شده است، به طور رسمی19 آذر 1375 هم زمان در دوقطعه کن و سولقان در تهران و مرزن آباد آغاز شد.

پیش بینی زمان پایان طرح در آغاز عملیات «آذر 1375» حدود هفت سال (1383) بود.

رحمتی وزیر راه و ترابری نیز در تازه ترین اظهار نظر در این باره اعلام کرد: قطعه یک آزاد راه تهران _ شمال را شرکت چینی، فاینانس کرده و این شرکت در آن بخش مشغول به کار است.

به گفته وی، تعهد شرکت چینی، تحویل 3 ساله این قطعه از آزادراه است که برای وزارت راه نیز این قطعه اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا حدود 60 کیلومتر مسیر را کوتاهتر می کند.

قطعه چهارم را نیز پیمانکاران داخلی در دست احداث دارند.

وزیر راه همچنین اعلام کرد بخش عمده‌ای از فعالیت‌های مربوط به قطعات یک و چهار آزاد راه تهران _ شمال تا پایان سال به اتمام می رسد، در قطعه دوم این آزادراه نیز چینی ها برنده مناقصه شدند و باید فاینانس لازم را تأمین کنند و قطعه سوم نیز در دست مذاکره است. 

کد خبر 55057

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز