شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
۰ نفر

جدیدترین فیلم وودی آلن که جشنواره فیلم سن‌سباستین را آغاز کرد، با تشویق شدید خبرنگاران اروپایی در پایان کنفرانس مطبوعاتی آنلاین با فیلمساز آمریکایی روبه‌رو شد.

وودی آلن

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از ورایتی نوشت: دیروز جمعه جشنواره سن سباستین با اولین نمایش جهانی «فستیوال ریفکین» جدیدترین فیلم وودی آلن کارش را شروع کرد. فیلم این کارگردان که ادای احترامی به جشنواره سینمایی سن‌سباستین است برای بیشتر مخاطبان محلی، به لذتی ناب بدل شد و پس از آن نیز حضور آنلاین وودی آلن از خانه‌اش در نیویورک در کنفرانس مطبوعاتی فیلم، با گرمی استقبال شد.

این فیلم که به سفارش «میدیاپرو استودیو» ساخته شده در بارسلون، اویدو و آویلا فیلمبرداری شده است. آلن گفت وقتی استودیو فیلمی خواست که در اسپانیا شکل بگیرد، به جشنواره سن سباستین فکر کردم و دیدم چقدر زیبا و جذاب بوده است. بنابراین فکر کردم چرا فیلمی درباره این جشنواره نسازم.

وی افزود: جالب ترین بخش هم این بود که خودم و خانواده‌ام می‌توانستیم ماه‌ها در سن سباستین اقامت کنیم تا کار فیلم انجام شود. ما هر ثانیه این روزها را دوست داشتیم. دوست داشتیم این حضور را در جشنواره هم تکرار کنیم اما این پاندمی وحشتناک همه چیز را خراب کرده است.

در «فستیوال ریفکین» والاس شاون و جینا گرشون در نقش مورث و سو زوج آمریکایی بازی کرده‌اند که به جشنواره سن سباستین آمده‌اند. در حالی که مورث رمان‌نویس است در بخشی از فیلم به اینگمار برگمن و رمان موج نوی فرانسه اشاره و از آن صحبت می‌کند.

در این کنفرانس خبری درباره سرنوشت سینمای هنری اروپا هم صحبت شد و آلن در این باره گفت: من با فیلم‌های اروپایی بزرگ شدم. «یک زن و مرد» ساخته کلود للوش که در فیلمم شخصیت مرد به آن توجه دارد، یکی از فیلم‌های اروپایی بود که تاثیر زیادی بر نسل جوان فیلمسازانی که در آمریکا سربرمی‌آوردند گذاشت.

وی تاکید کرد: با وجود همه انقباض‌هایی که سینمای امروز با آن روبه رو شده باز هم هنرمندان ظهور می‌کنند و شاید شعله‌شان پایین‌تر از فیلم‌ها تجاری باشد اما دیرپاتر از آنها خواهند بود که می‌آیند و کلی پول می‌سازند و دیگر پس از آن هرگز اسمشان را نمی‌شنوید.

در این کنفرانس خبری بیشتر به آنچه الهام‌بخش وودی آلن در سینمایش بوده پرداخته شد و وی نیز بیشتر بر سلامت فیلم‌های مستقل تاکید کرد.

وی افزود: دلیلی نمی‌بینم که فیلمسازان مولف عالی نباشند؛ فیلمسازان خوبی داریم که می‌توانند همکاران عالی برای استادانشان باشند.

در این کنفرانس مطبوعاتی دو بازیگر اصلی فیلم هم حضور داشتند و از تجربه همکاری حرف زدند.

این کنفرانس فقط درباره فیلم و سینما بود و هیچ خبرنگاری اشاره‌ای به حاشیه‌هایی که زندگی آلن را احاطه کرده و اظهارات اخیر کیت وینسلت که از همکاری با وی اظهار پشیمانی کرد، نکرد.

جشنواره فیلم سن سباستین که از دیروز جمعه کارش را شروع کرد تا شنبه آینده ۲۶ سپتامبر ادامه خواهد داشت. امسال شصت و هشتمین دوره این جشنواره در حال برگزار شدن است.

سن سباستین امسال نمی‌تواند میزبان چهره‌های آمریکایی باشد و جانی دپ، ویگو مورتنسن و مت دیلون که از مهمانان امسال جشنواره هستند از اروپا به این جشنواره می‌آیند.

کد خبر 550546

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha