شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

به همت اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، خاطرات تلخ و شیرین دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس از آنتن چهار شبکه رادیویی نمایش، ایران، جوان و تهران پخش می‌شود.

رادیو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، مجید حیدری که نویسنده ۳۰ قسمت از این مجموعه ۴۰ قسمتی بوده در این زمینه گفت: مجموعه «چهل روایت چهل شهید» حکایت جوانان و نوجوانان رشید و شجاعی است که برای عمل به اعتقادات دینی و باورهای قلبی خود از کلاس مدرسه و دانشگاه گذشته و در پی کسب معرفت و دانش حقیقی عازم جبهه‌های نبرد علیه دشمن غاصب شدند. این مجموعه روایت از قولِ دوستان و همسنگران این فرشته‌های آسمانی بیان شده و به همت اداره نمایش رادیو سبک و سیاقِ نمایشی گرفته است.

این نویسنده خاطرنشان کرد: مجموعه «چهل روایت چهل شهید» قبل از هر چیز بیانگر این نکته است که یاد و خاطره دلاور مردانِ ایران زمین تا ابد در اندیشه و زندگی مردم این سرزمین جاوید خواهد ماند و این اسناد افتخار از نسلی به نسل دیگر منتقل خواهد شد. در این مجموعه خاطراتی از شهیدان احمد عبدالحمیدی، حمیدرضا اشتری، نوید قربانی، هادی آریایی، وحید باروح، قاسم سرخه‌ای، مرتضی عمرانی‌پور، ناصر اسماعیل ناضری، رضا شفیعی، عیدمحمد هاشم‌زهی، مصطفی نمازی‌فرد، احمد حاج‌ابوالفتح، سعید کریمی، محسن اخوان و... روایت شده است.

در ادامه داریوش روحی که نویسندگی ۱۰ قسمت دیگر از این مجموعه رادیویی را بر عهده داشته است، افزود: شهید اسماعیل مختارزاده، شهید حسن مهری، شهید حسین عزیزخانی، شهید سروش امیری، شهید سعید حسینی، شهید علی سوری، شهید علیرضا پیوند کرمانی، شهید مهدی صومی، شهید ناصر اسماعیل ناظری، شهید ناصر اسماعیلی از دلاورمردانی هستند که نویسندگی خاطرات ایشان بر عهده من بوده است.

فرشاد آذرنیا، محمد اسماعیل پور، اشرف السادات اشرف نژاد و ژاله محمد علی تهیه کنندگی مجموعه «چهل روایت چهل شهید» را بر عهده داشته اند و ایوب آقاخانی، میرطاهر مظلومی، مهرداد مهماندوست، مهدی طهماسبی به عنوان راوی در این مجموعه همکاری کرده اند، همچنین  مهدی نمینی مقدم، بهرام سروری نژاد، نورالدین جوادیان، مهرداد مهماندوست محمدرضا قلمبر، بهادر ابراهیمی، اکبر مولایی، راضیه مومیوند و تعداد دیگری از هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو نیز در ساخت «چهل روایت چهل شهید» همکاری داشته اند.

مجموعه رادیویی «چهل روایت چهل شهید» هر روز ساعت ۱۷ از رادیو نمایش پخش می شود و در ایام گرامیداشت دفاع مقدس به روی آنتن شبکه های رادیویی ایران، جوان و تهران نیز می رود.

کد خبر 550525

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha