شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
۰ نفر

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن شرق گفت: پروژه برون‌مرزی و داخلی راه‌آهن خواف - هرات تا آبان امسال افتتاح می‌شود.

راه‌آهن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد گنج‌بخش گفت: پروژه راه‌آهن خواف_ هرات به دو بخش برون مرزی و داخلی تقسیم می‌شود که ۷۶ کیلومتر داخل خاک و ۶۰ کیلومتر نیز در قسمت برون مرزی خط دارد.

وی افزود: در داخل ایران حدود ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی داریم. اصلی‌ترین ساختمانی که در این رابطه در حال احداث است، سالنی با مساحت ۱۵۰۰ متر مربع است که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در ایستگاه مرزی ایران در حال ساخت است. همچنین به طور موقت قابلیت ایجاد بخش استاندارد، گمرک و قرنطینه در آن مکان فراهم آمده است.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن شرق ادامه داد: پیشرفت فیزیکی در بخش برون مرزی نیز بالغ بر ۸۵ درصد است و در حال حاضر نیز کار نصب خطوط به اتمام رسیده و عملیات جوشکاری و انعقاد خطوط در حال انجام و تا ۳۰ کیلومتر نیز این اقدام انجام گرفته است.

گنج‌بخش بیان کرد: در بحث استقرار مکان موقت برای گمرک نیز هماهنگی‌های لازم انجام گرفته و بازدیدی از این مکان انجام خواهد گرفت تا مسائل بیشتر احصا شوند. در شمتیغ و سنگان نیاز به امتیاز آب داریم تا آبرسانی به ایستگاه آن محور انجام شود. ۲۸ شهریور در راه‌آهن مرکزی جلسه‌ای برگزار و هماهنگی‌های لازم برای احداث زیرساخت‌ها انجام شد. البته ممکن است صد درصد تمام ساختمان‌ها آماده بهره‌برداری نباشد اما تنها احداث ساختمان‌ها و تاسیسات باقی مانده که به شکل حداقلی تا آبان افتتاح خواهد شد تا در روند بهره‌برداری با خللی مواجه نشویم.

کد خبر 550489

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha