همشهری آنلاین: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: حرکت قطار گردشگری در مسیر مشهد - خواف هم زمان با گردهمایی روسای انجمن صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور آغاز حرکت شد.

حرکت قطار گردشگری در مسیر مشهد - خواف

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ابوالفضل مکرمی فر با بیان این مطلب افزود: این قطار با حدود ۱۰۰ مسافر شامل روسای انجمن های صنفی دفاتر گردشگری و مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استانهای مختلف کشور و جمعی از مسئولین تورهای گردشگری عصر دیروز مشهد را به مقصد خواف ترک کرد.  

او درباره این قطار اظهار کرد: در راستای معرفی و آشنایی مسافران قطار با مجموعه ها و اماکن شهرستان خواف از جمله کوشک سلامی، مدرسه غیاثیه خرگرد، آرامگاه حافظ ابرو و آسباد های نشتیفان انجام شده و این قطار گردشگری عصر امروز ۲۰ آذر (سه شنبه) به مشهد باز خواهد گشت.  

وی با اشاره  به همکاری راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد قطار گردشگری گفت: این برنامه فرهنگی با مشارکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی برنامه ریزی و اجرا شده است.  

وی یا آور شد: هزار و ۴۰۰ کیلومتر خط آهن در خراسان رضوی از مسیر شرق به غرب به ترتیب شهرهای سرخس، مشهد، نیشابور و جغتای را در ناحیه راه آهن خراسان به هم متصل می کند و از شمال به جنوب نیز مشهد، تربت حیدریه، فیض آباد و خواف بوسیله خطوط راه آهن منطقه شرق به هم متصل می شود که این از ظرفیت ها و زیرساخت هایی است که برای توسعه گردشگری می تواند به کار گرفته شود.

کد خبر 425220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha