مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
۰ نفر

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: اجرای خط آبرسانی ۳۸ کیلومتری از سد کلان تا شهر ملایر در دست اقدام و ۳۷ کیلومتر از این خط اجرا شده است.

آب‌رسانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، منصور ستوده شنبه ۲۹ شهریور در بازدید مدیران صنعت آب و برق از سد کلان ملایر گفت: سد کلان ملایر بزرگ‌ترین سد استان همدان است و روی رودخانه حرم‌آباد احداث شده است. هدف اصلی احداث این سد تأمین آب شرب شهر ملایر به میزان ۱۲ میلیون مترمکعب است و ۴ میلیون مترمکعب حق‌آبه کشاورزی اراضی پایین‌دست، نیم میلیون مترمکعب آب شهرک صنعتی مرویل و ۵.۵ میلیون مترمکعب سهم محیط زیست را تأمین خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه سد کلان با ۷۸ میلیارد تومان اعتبار ساخته شده افزود: ارتفاع سد ۵۰ متر، طول تاج ۸۳۰ متر و عرض تاج حدود ۱۰ متر و حجم مخزن سد ۴۵ میلیون مترمکعب است که در حال حاضر ۴۲ میلیون مترمکعب آب دارد. این سد برای تأمین آب ملایر در افق ۱۴۰۰ تا ۱۴۱۵ در نظر گرفته شده که جمعیت شهر به ۳۴۰ هزار نفر می‌رسد. خط آبرسانی از محل سد تا شهر ملایر ۳۸ کیلومتر است که ۳۷ کیلومتر آن با هزینه ۴۲ میلیارد تومان انجام شده و یک کیلومتر آن تا پایان سال مالی انجام خواهد شد.

ستوده گفت: برای احداث تصفیه‌خانه سد کلان از توان سرمایه‌گذار بخش خصوصی بهره برده‌ایم. ساخت تصفیه‌خانه بیش از ۹۵ درصد پیشرفت داشته و ۵ درصد باقی‌مانده مربوط به مباحث جانبی است و به زودی بهره‌برداری آزمایشی آن آغاز خواهد شد. این تصفیه‌خانه می‌تواند میانگین سالانه ۳۸۰ لیتر بر ثانیه آب را تصفیه و وارد خط آبرسانی شهر ملایر کند.

کد خبر 550470

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha