رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: عملیات گازرسانی به روستاهای سخت‌گذر استان از جمله امامزاده داود، رندان، کیگا، رندان، سنگان و تالون تا پیش از فرارسیدن فصل سرما پایان می‌یابد.

گازرساني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود شفیعی با حضور در دهستان سولقان بخش کن برای بازدید از پروژه گازرسانی به چند روستای این منطقه، اعلام کرد: مردم برخی روستاها در نزدیکی شهر تهران سال‌هاست از نعمت گاز محروم هستند. دسترسی به انرژی یکی از پیشران‌های توسعه محسوب می‌شود و امید داریم که با بهره برداری از این پروژه تاثیرگذار شاهد ایجاد امید در جامعه روستایی به ویژه در  شهرستان تهران باشیم.

شفیعی با اشاره به اینکه مسیر کوهستانی این روستاها انجام عملیات را دشوار می‌کند، اظهارداشت: موانع موجود در بهره‌برداری از چنین پروژه‌ای حائز اهمیت و تاثیرگذار در توسعه این مناطق است که با همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی از جمله فرمانداری تهران و راهداری استان به نحو مطلوبتری می تواند رفع شود.  

وی ضمن توصیه به شرکت گاز استان برای تداوم توجه جدی به مولفه‌های فنی و نکات ایمنی در انجام مراحل حفر کانال و لوله‌گذاری، اضافه‌کرد: با توجه به اینکه بخش اصلی لوله گذاری در مسیر، در حاشیه راه دسترسی منطقه انجام می‌شود، لازم است هماهنگی شرکت گاز و اداره کل راهداری استان بیش از پیش باشد تا با حوادثی نظیر ریزش کوه مواجه نشده و یا در صورت بروز حوادث احتمالی، از صدمات جلوگیری شده و در پیشرفت پروژه گازرسانی نیز مانعی ایجاد نشود.

سعید توکلی مدیرعامل شرکت گاز استان تهران نیز در این بازدید گفت: پروژه گازرسانی به چند روستای منطقه سولقان از جمله امامزاده داوود، روستاهای کیگا، رندان و تالون درواقع یکی از پروژه های سخت اجرایی محسوب می شود چون با توجه به اینکه عمده مسیر کوهستانی است حجم زیادی از عملیات لوله گذاری در مسیر سنگ قرار می‌گیرد که تا حجم قابل توجهی از کار را دشوار می کند با این حال ما امیدواریم تا قبل از رسیدن فصل سرد این پروژه به بهره برداری برسد

روستاهای دهستان سولقان؛ از جمله امام زاده داود، رندان، کیگا، رندان، سنگان و تالون در فاصله ٢٠ کیلومتری شمال‌غرب شهر تهران قرار دارند.

کد خبر 550414

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha