رئیس امور بین‌الملل دانشگاه صنعتی کرمانشاه از انعقاد تفاهمنامه همکاری بین این دانشگاه و دانشگاه دویچه ترکیه خبر داد.

دانشگاه صنعتی کرمانشا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر محمود حشمتی کرد: دولت ترکیه اخیرا برنامه‌ای ملی تحت عنوان «برنامه تبادل مولانا» را در دستور کار قرار داده که طی آن از ارتباطات بین المللی دانشگاه‌های این کشور حمایت می‌کند. دانشگاه صنعتی کرمانشاه در راستای همین برنامه در روزهای گذشته با یکی از دانشگاه‌های ترکیه به نام دویچه تفاهمنامه همکاری منعقد کرد و تا سال 2025 با همتای ترک خود در زمینه تبادل دانشجو و استاد همکاری می‌کند.

رئیس امور بین‌الملل دانشگاه صنعتی کرمانشاه تصریح کرد: تمام حمایت‌های مالی اجرای این برنامه حتی برای اعزام دانشجو و استاد از ایران توسط دولت ترکیه انجام می‌گیرد. در این برنامه هر دانشجو (از دو دانشگاه) در حد یک تا دو ترم و هر استاد هم به مدت دو هفته تا سه ماه دوره‌های آموزشی را در دانشگاه مقابل می‌گذراند. تبادل استاد و دانشجو در ۵ رشته مهندسی برق، مکانیک، صنایع، کامپیوتر و عمران انجام می‌شود.

به گفته حشمتی، از آنجا که هزینه‌های اعزام را دولت ترکیه پرداخت می‌کند، برای ایجاد انگیزه بین دانشجویان ایرانی افرادی از طریق فراخوان انتخاب می‌شوند که معدل بالا دارند و جزو دانشجویان برتر دانشگاه محسوب می‌شوند.

کد خبر 550368

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha