مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
۰ نفر

سقوط یک گردشگر در دره ۲۰۰متری شروع عملیاتی سخت و نفسگیر برای امدادگران هلال احمر بود؛ عملیاتی که پس از ۲۰ساعت تلاش پایان خوشی نداشت و به کشف جسد این گردشگر در عمق دره منجر شد.

امداد هلال‌احمر

به گزارش همشهری آنلاین، شامگاه چهارشنبه گذشته اعضای یک گروه گردشگری که به دره ویژدرون استان ایلام رفته بودند، در تماس با شماره ۱۱۲ هلال احمر اعلام کردند که یکی از افراد گروه دچار حادثه شده است. آنطور که آنها گفته بودند این جوان به دره‌ای عمیق سقوط کرده بود.

تاریکی هوا و سخت‌گذر بودن منطقه اجازه آغاز عملیات نجات را نمی‌داد. با این حال بامداد پنجشنبه با روشن شدن آسمان ۲ تیم واکنش سریع و تیم کوهستان استان ایلام از طریق بالگرد و ۴ تیم کوهستان دیگر از شهرستان ملکشاهی و مرکز استان به‌صورت زمینی راهی محل حادثه شدند.

علی‌اصغر علی‌اکبری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام در این‌باره به همشهری گفت: نجاتگران هلال احمر پس از حضور در محل وقوع حادثه با استفاده از تجهیزات تخصصی کوهستان و بستن کارگاه توانستند خود را به محل حادثه برسانند.

وی ادامه داد: محلی که جوان ۳۵ساله به آنجا سقوط کرده بود، در عمق ۲۰۰متری دره قرار داشت و همین موضوع عملیات را دشوار می‌کرد. زمانی که نجاتگران به فرد حادثه دیده رسیدند متوجه شدند که او بر اثر سقوط جانش را از دست داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: با وجود کوهستانی بودن و شرایط سخت حاکم بر منطقه و صعب العبور بودن مسیر و تاریکی هوا این عملیات متوقف نشد و نجاتگران این جمعیت توانستند پیکر گردشگر حادثه دیده را با استفاده از تجهیزات مخصوص کوهستان از دره بیرون بکشند و این عملیات ساعت ۱:۳۰بامداد جمعه پس از ۲۰ساعت تلاش به پایان رسید و پیکر متوفی به مراجع ذیصلاح تحویل داده شد.

کد خبر 550286

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha