شرکت داروسازی سوئیس «روش» اعلام کرد یک داروی ضدالتهابی ساخت این شرکت به نام «آکتمرا» توانسته است به بهبود بیماران کرونای بستری و جلوگیری از مرگ‌ آنها کمک کند.

Actemra

به گزارش همشهری آنلاین داروی آکتمرا که با نام «روآکتمرا» هم در بازار موجود است، و در اصل برای درمان آرتریت روماتوئید (بیماری التهابی مفصلی) تایید شده است، توانست در یک کارآزمایی بالینی مرحله سوم در چندین کشور شامل آمریکا توانست احتمال نیاز به دستگاه تنفس مصنوعی یا مردن را در بیماران کووید-۱۹ بستری ۴۴ درصد کاهش دهد.

این داروی ضدالتهابی با نام ژنریک توسیلیزومب، قبلا در یک کارآزمایی بالینی جداگانه مرحله سوم در بیماران بستری شده دچار ذات‌الریه شدید مربوط به کووید-۱۹  نسبت به دارونما تاثیر سودمندی را نشان نداده بود.

در کارآزمایی بالینی جدید مرحله سوم داروی آکتمرا در آمریکا بیماران اقلیت‌های قومی از جمله آمریکاییان لاتین‌تبار، سیاه‌پوست و بومی که اغلب در بررسی‌ها کمتر شرکت داده ‌شده‌اند و بیشترین آسیب ناشی از پاندمی کرونا را هم تحمل کرده‌اند، حضور داشتند.

شرکت روش همچنین یک آزمایش جدید برای شناسایی آنتی‌بادی‌های ضد ویروس کرونا عرضه کرده است. آزمایش قبلی آنتی‌بادی ساخت شرکت روش آنتی‌بادی‌های ساخته شده بر ضد کل پوشش بیرونی ویروس را شناسایی می‌کرد، اما این آزمایش جدید آنتی‌بادی‌های را شناسایی می‌کند که پروتئین‌های گل‌میخی سطح ویروس را هدف قرار می‌دهند.

کد خبر 550273

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha