شرکت آمریکایی مدرنا اعلام کرد اگر ثابت شود که واکسن کووید-۱۹ ساخت این کشوردست کم ۷۰ درصد تاثیربخش است، تقاضای تایید مصرف اضطراری آن را برای گروه‌های پرخطر خواهد کرد.

VACCINES

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز واکسن مدرنا برای کروناویروس جدید به نام mRNA-1273 تقریبا به رقم ۳۰۰۰۰ نفر لازم برای شرکت در کارآزمایی بالینی مرحله نهایی یا مرحله سوم این واکسن رسیده است.

اما این شرکت هنگامی می‌تواند پیروزی‌اش را اعلام کند که بتواند نشان دهد افرادی که در این کارآزمایی واکسن‌ را دریافت کرده‌اند نسبت به افرادی که این واکسن را نزده‌اند، وضعیت بسیار بهتری داشته‌اند و واکسن از عفونت کروناویروس در آنها جلوگیری کرده است.

برای اینکه واکسنی برای تایید شدن مد نظر قرار گیرد، باید آزمایش‌ها نشان دهند که این واکسن دست کم ۵۰ درصد از دارونما موثرتر است.

اگر واکسنی تاثیربخشی به خصوص بالایی داشته باشد، شرکت‌های سازنده ممکن است زودتر به پاسخشان برسند.

یک هیات مستقل برای بررسی بی‌خطربودن واکسن هنگامی که ۵۳ نفر از افراد شرکت‌کننده در کارآزمایی دچار عفونت کووید-۱۹ شوند، داده‌های شرکت مدرنا را بررسی خواهد کرد.

مدرنا پیش‌بینی می‌کند که آنالیز مقدماتی واکسنش در ماه نوامبر (آبان) انجام شود، اما این آنالیز ممکن است زودتر در ماه اکتبر (مهر) انجام شود.

اگر اغلب افرادی که بیمار شده‌اند در گروهی باشند که دارونما (واکسن بی‌تاثیر) به آنها تزریق شده است، این یافته به معنای آن است که واکسن از افرادی که آن را دریافت کرده‌اند، محافظت کرده و این شواهد ممکن است برای کسب مجوز مصرف اضطراری آن کافی باشد.

مدرنا می‌گوید آنالیز مقدماتی نشان دهد که واکسن تاثیربخشی ۷۰ یا ۸۰ یا ۹۰ درصد دارد، ما گرفتن مجوز برای آن را مد نظر قرار خواهیم دید.

کد خبر 550253

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha