رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به افزایش قیمت مسکن طی سال‌های اخیر گفت: برای افزایش قدرت خرید مردم باید ۷۰ درصد مبلغ واحد مسکونی وام پرداخت شود.

مسكن هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به افزایش قیمت مسکن در چند سال اخیر و تأثیر این مسئله در کاهش معاملات مسکن، اظهار کرد: در شرایط کنونی مردم از قدرت مالی کافی برای خرید مسکن برخوردار نیستند، این موضوع به دلیل افزایش چشمگیر قیمت ها در این مدت است و عملا خانوارها به ویژه زوج های جوان توان تأمین مسکن را ندارند.

وی با بیان این که بخش قابل توجهی از معاملات مسکن توسط دلالان و خریداران سرمایه ای صورت می گیرد و خریداران واقعی در این عرصه به کنار رفته اند، افزود: دولت باید سازوکارهای لازم برای تأمین مسکن را طراحی کند، مهم ترین راهکار برای تأمین مسکن خریداران واقعی، مدیریت بازار مسکن و تعدیل قیمت ها با افزایش میزان تولید و متعادل کردن نظام عرضه و تقاضاست.

وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای کوتاه مدت، افزایش قدرت مالی خریداران واقعی است، از این رو دولت می تواند در این عرصه نسبت به افزایش سقف تسهیلات مسکن و کاهش سود وام‌ها اقدام کند، در تمام کشورها تسهیلات مسکن حدود ۷۰ درصد از قیمت مسکن را پوشش می دهد، اما در کشور ما با وام ارائه شده نمی توان خانه خریداری کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این که دولت و بانک های عامل باید روشی و مکانیزمی را اجرایی کنند تا تسهیلات خرید مسکن به خریداران واقعی برسد و دلالان در این عرصه نفعی نبرند، اضافه کرد: برخی می گویند افزایش میزان وام موجب گرانی و تورم در بازار می شود، اما به نظرم ابعاد مثبت این مسئله بسیار بیشتر از نکات منفی آن است، هر چند که با مدیریت ارائه تسهیلات به خریداران واقعی و نیازمند این مشکلات نیز برطرف خواهد شد.

کد خبر 550194

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • مهدی IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    34 6
    نه عزیزم بعد از کجا بیاریم وام را بدیم؟!شما باید بر خانه دوم مالیات صد درصدی ببندین هم دولت از جیب مردم پولدار ودلال بر میداره هم خونه برا مردم فقیر فراوون میشه.شما خدا نشناسها چرا نمیگین در کشورهای دیگر بیشتر از یک خانه نمیتوانند بخرند واحتکار کنند ومیگین وامشونهفتاد درصده.مردم تو این شرایط اقتصادی نونشونم به زور درمیارن خدانشناس
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    26 3
    سلام برای مسکن ملی باید وام را بیشتر وطولانی مدت باشه وسود کمتر ممنون
    • نا شناس FR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
      1 0
      آرزو بر جوانان عیب نیست
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    8 0
    همه سرکاریم ، ارسال نظرات چه معنی دارد ؟؟؟؟ مگر اینها به فکر مشکلات و بدبختی های مردم هستند ، همه مسئولین از دم زندگیهای لاکچری دارند ، مسکن خودرو و .... مافیای خودشون هستند
  • Mohsen IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    6 0
    لطفا کسی میدونه واسه مسکن ملی استان یزد وقت تموم شده؟ و اگه تموم شده دوباره نام نویسی میکنن ایا؟؟؟
  • پاک باخته IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    9 0
    فعلاً که دور، دور دلالاست ... فقط نمی دونم این پولا از کجا می آد که تموم نمی شه !!!! آخه کی در توانشه وسط شهر متری 50 میلیون پول آپارتمان بده ؟؟؟؟؟؟