یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

گروه ورزشی: دومین دوره مسابقات تیروکمان جایزه بزرگ آسیا با برتری ایران در رشته کامپوند پایان یافت.

این مسابقات با انجام مرحله فینال رقابت‌های رشته‌های ریکرو و کامپوند در دو بخش زنان و مردان پیگیری شد و  با معرفی نفرات برتر کامپوند پایان یافت.

در رشته کامپوند زنان، انسیه حاجی‌انزهایی از ایران با کسب ۱۰۹ امتیاز اول شد، ویدا حلیمیان و سکینه قاسم‌پور نیز به ترتیب مقام دوم و سوم این رشته را کسب کردند.

در کامپوند مردان، رضا زمانی‌نژاد کماندار جوان کشورمان با کسب ۱۱۷ امتیاز مقام نخست این رشته را کسب کرد و کیس لازلو از مجارستان و منصور کردی از ایران دوم و سوم شدند.

از سوی دیگر، مسابقات تیراندازی با کمان دومین دوره جایزه بزرگ آسیا در رشته ریکرو با معرفی نفرات برتر این رشته در دو بخش زنان و مردان پایان یافت. 

در رشته ریکرو زنان، پراتیما برو از هند با کسب ۱۱۰ امتیاز اول شد و وی‌پانی‌تا از هند و خاتونا ناری مانی‌دز از گرجستان به ترتیب دوم و سوم شدند.

در رشته ریکرو مردان، کانگ چتن از چین‌تایپه با کسب ۱۰۹ امتیاز اول شد و یرمن موسی‌بکم از قزاقستان و راجید باساماتار ‌از هند عناوین دوم و سوم این رقابت‌ها را به دست آوردند.

در رشته ریکرو این دوره از رقابت‌ها ۳۳ کماندار زن و مرد شرکت کرده بودند. در این مسابقات ۸۵ ورزشکار از ۱۱ کشور در تهران به رقابت پرداختند.

دومین مرحله از رقابت‌های جایزه بزرگ تیراندازی با کمان در سال ۲۰۰۸ با حضور ۱۱ کشور  در تهران آغاز شده است که در ادامه این مسابقات و در مرحله حذفی انفرادی در بخش کامپوند زنان انسیه حاجی‌انزهایی و ویدا حلیمیان هر دو از کشورمان راهی دیدار فینال شدند.

زهرا شمس و سکینه قاسم‌پور از اعضای تیم ملی ایران برای کسب مقام سوم و چهارم به دیدار رده‌بندی راه یافتند.

در کامپوند مردان مسافت ۷۰ متر، رضا زمانی‌نژاد از ایران به همراه لازلو از هنگ‌کنگ برای کسب مدال طلا و نقره مسابقه می‌دهند.

منصور کردی از ایران و دیپاک کارماکار از هند به مسابقه رده‌بندی رسیدند. در رشته ریکرو مردان هیچ کدام از نمایندگان کشورمان موفق به راهیابی به مرحله نهایی نشدند.

در رقابت فینال این اسلحه کانگ‌سینگ از چین‌تایپه و یمال موساموکو از قزاقستان مسابقه می‌دهند. چونگ‌یانگ‌هونگ از چین‌تایپه و راجیو باسوماتاری از هند نیز راهی دیدار رده‌بندی شدند.

ارتقای رکورد ریکرو

کیوان ریاضی‌مهر، کماندار جوان ایرانی توانست در جریان دومین دوره مسابقات جایزه بزرگ آسیا رکورد رشته ریکرو ایران و جایزه بزرگ قاره کهن را ارتقا بخشد. 

ریاضی‌مهر در این رقابت‌ها با کسب ۶۶۴ امتیاز رکورد پیشین این رشته که متعلق به خودش بود را ۲۸ امتیاز بهبود بخشید.

وی سال گذشته توانسته بود در جریان مسابقات جایزه بزرگ آسیا در اصفهان رکورد این رقابت‌ها را که پیش از این با ۶۳۶ امتیاز در تایلند کسب شده بود، با ۲ امتیاز بیشتر ارتقا بخشد و امسال نیز آن را بهبود بخشید.

ریاضی‌مهر با کسب این امتیاز در رنکینگ دور مقدماتی آسیایی که بالاترین جایگاه مسابقات جهانی است، قرار گرفت.

جایزه بزرگ آسیایی

این دومین دوره مسابقات تیروکمان آسیایی است که تحت عنوان «جایزه بزرگ» در ایران برگزار می‌شود؛ رقابت‌هایی که در سال اول با حضور کشورهای آسیایی در اصفهان انجام شد و امسال با ارتقای آن به رنکینگ چهارم مسابقات فدراسیون جهانی، به رسمیت شناخته شد.

رضا کیارستمی دبیر برگزاری این مسابقات می‌گوید که ۹ کشور آسیایی و ۲ کشور اروپایی در این مسابقات شرکت کرده‌اند که تیم ایران با درخشش در بخش کامپوند قهرمان مسابقات شده است: «سطح مسابقات بسیار بالا بود و تیم ایران با اقتدار قهرمان شده است.»

وی افزود: «قاره آسیا تنها اجازه دارد که ۳ مسابقه تیروکمان برگزار کند که یکی از آنها در ایران است.»

نفرات برتر رشته ریکرو و کامپوند در بخش زنان و مردان هرکدام مبلغ ۳ هزار دلار جایزه دریافت خواهند کرد.

کد خبر 55019

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز