یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت ابهام‌های سهمیه بندی بنزین در دوره چهارم را برطرف کرد.

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت کشور در مصاحبه با واحد مرکزی خبر درباره قطع سهمیه بنزین خودروهای تولید داخل دارای حجم موتور بیش از2000 سی سی گفت: براساس تصمیم ستاد،‌ این موضوع فقط خودروهای سواری شخصی را که از سال 1382 به بعد شماره گذاری شده‌اند شامل می‌شود.

سیدرضا فاطمی افزود: درخصوص خودروهای وارداتی دارای حجم موتور بیش از 2000 سی سی هم فقط به آنهایی که بعد از سال 1382 وارد کشور شده اند و غالبا گران قیمت هستند، سهمیه بنزین تعلق نخواهد گرفت.

وی اضافه کرد: خودروهای وارداتی دارای حجم موتور بیش از 1300 سی سی که پیش از سال 1382 وارد کشور شده‌اند،‌ همچون گذشته سهمیه بنزین دارند.

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت کشور گفت: درباره این دو مورد، فقط خودروهای سواری شخصی مدنظر است و خودروی وانت مشمول این مصوبه نیست.

وی افزود: درباره مسافربرهای شخصی دوگانه سوز هم که پیش از این اعلام شده بود در سه ماه تابستان، ماهانه 400 لیتر سهمیه بنزین خواهند داشت، در نشست دیروز مقرر شد که این سهمیه به 200 لیتر در ماه کاهش یابد، اما این خودروها در ازای این کاهش، مانند تاکسی‌های دوگانه سوز مجاز خواهند بود از همه جایگا‌‌های سی ان جی استفاده کنند.

فاطمی گفت: در مجموع در دوره چهارم سهمیه بندی، سهمیه خودروهای عمومی دوگانه‌سوز، 150 تا 300 لیتر در ماه کاهش یافته و سهمیه بنزین خودروهای عمومی بنزین سوز هم 50 لیتر در ماه کم شده است.

کد خبر 55018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز