جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶
۰ نفر

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گلپایگان گفت: شهرستان گلپایگان بیش از ۲۰۰ اثر تاریخی با قدمت دارد، اما متأسفانه شاید خیلی به موضوعات فرهنگی و تاریخی در شهرستان گلپایگان توجهی نشده است.

کباب گلپایگان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، مصطفی قانونی، در آیین رونمایی از لوح ثبت ملی مهارت طبخ کباب گلپایگان و مستند دیار کهن، اظهار کرد: مستند دیار کهن به کارگردانی ابوالفضل جاویدپور در راستای معرفی جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری شهرستان گلپایگان، استان اصفهان تهیه‌شده است، امیدواریم این راهی که در شهرستان برای معرفی جاذبه‌های گردشگری با حمایت بخش صنعت این منطقه آغازشده ادامه یابد. شهرستان گلپایگان دارای بیش از ۲۰۰ اثر تاریخی با قدمت دارد. در این شهرستان در هر زمینه‌ای که بخواهیم صحبت کنیم سخن برای گفتن فراوان است اما متأسفانه شاید خیلی به موضوعات فرهنگی و تاریخی در شهرستان گلپایگان توجهی نشده است.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان گلپایگان، گفت: تا سال ۹۶ تنها ۲۵ اثر تاریخی در گلپایگان به ثبت ملی رسیده بود که توانستیم در سه سال اخیر ۵ اثر دیگر را به این فهرست اضافه کنیم. درزمینهٔ میراث ناملموس تنها تکنیک منبت ثبت ملی شده بود، اما اکنون مهارت طبخ کباب گلپایگان واش حلیم گلشهر را نیز ثبت کرده‌ایم.
در حوزه فرهنگی و گردشگری نیز تاکنون مستندهای در مسیر ابریشم، محفل عشق، دیار کهن، حجت باهر و سفره خوبان تهیه‌شده است.

مستند دیار کهن و لوح ثبت ملی مهارت طبخ کباب گلپایگان توسط فرماندار شهرستان خمین رونمایی شد.

کد خبر 550177

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha