مجموع نظرات: ۱۸
پنجشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۴ - ۲۰:۱۲
۰ نفر

کمتر از یک‌ماه به پاییز مانده و مدیران شهری درصددند که با اجرای برخی طرح‌ها از سنگینی بار ترافیک روی دوش شهر کم کنند.

اتوبوس

همشهری: کمتر از یک‌ماه به پاییز مانده و مدیران شهری درصددند که با اجرای برخی طرح‌ها از سنگینی بار ترافیک روی دوش شهر کم کنند. یکی از این طرح‌ها جانمایی ایستگاه‌های اتوبوس در مبادی شهر است تا ساکنان شهرک‌های اطراف تهران با اتوبوس به خطوط مترو و ناوگان حمل‌ونقل عمومی متصل شوند. احمد قیومی، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی درباره این طرح و بازطراحی ایستگاه‌های اتوبوس در شهر توضیح می‌دهد.

انتقال ایستگاه‌های مبدأ
برنامه‌ای در مبادی ورودی شهر تدوین شده و برای برخی مبادی که قابلیت جابه‌جایی دارند، در حال بررسی هستیم تا ایستگاه‌های مبدأ را به نقاط عقب‌تر، مانند پارکینگ‌های استادیوم آزادی، منتقل کنیم. با اجرای این طرح شهروندان می‌توانند خودروی شخصی خود را در این نقاط پارک کنند و از همان‌جا با اتوبوس وارد شهر شوند. این طرح با همکاری پلیس راهور و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در دست بررسی است.

طراحی خطوط جدید
توسعه شهر تهران و بارگذاری‌های جمعیتی در مناطق جدید مانند منطقه۲۲ یا حریم شهر ما را بر آن داشته که متناسب با این تغییرات، خطوط جدید را نیز تعریف کنیم. درحال‌حاضر خطوطی که کارکرد خود را از دست داده‌اند نیاز به تغییر دارند و مورد بازبینی قرار می‌گیرند.

استفاده از المان‌های محلی
علاوه بر تأکید بر المان ایرانی-اسلامی قرار شد در طراحی‌های جدید از المان‌هایی که در هر منطقه وجود دارد استفاده شود تا ایستگاه‌های اتوبوس علاوه بر کارکرد حمل‌ونقلی به نمادی از فرهنگ و معماری همان منطقه نیز تبدیل شوند. این پروژه با نظارت معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و به‌صورت مشخص توسط معاونت‌های حمل‌ونقل و ترافیک مناطق در حال پیگیری است. این طرح در برخی مناطق اجرایی شده و در برخی دیگر در دست برنامه‌ریزی است.

طراحی ایستگاه‌ها با معماری ایرانی-اسلامی
یکی از برنامه‌ها بازطراحی ایستگاه‌های اتوبوس با طراحی متناسب با بافت فرهنگی و بهره‌گیری از معماری ایرانی-اسلامی هر منطقه است تا این ایستگاه‌ها علاوه بر کارکرد حمل‌ونقلی به یک عنصر فرهنگی و نماد آن محله نیز تبدیل شوند. این کار به شهرداران مناطق واگذار شده و پیشنهاد ما به شهرداران مناطق این بود که متولی مستقیم ایستگاه‌های اتوبوس در سطح مناطق خودشان باشند و با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و معماری محلی، ایستگاه‌هایی با هویت بومی طراحی کنند.

ضرورت مناسب‌سازی ایستگاه‌ها برای توان‌یابان
بخشی از ساکنان این شهر افراد دارای معلولیت و توان‌یابان هستند و امکانات شهری باید برای این دسته از افراد هم فراهم باشد؛ ازاین‌رو تمام ایستگاه‌ها باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که همه اقشار، ازجمله افراد دارای انواع معلولیت بتوانند با سهولت از آنها استفاده کنند. این موضوع به‌صورت جدی در دستورکار شهرداری و شرکت واحد اتوبوسرانی تهران است.

کد خبر 973395
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 15
  • شریف IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۷
    8 1
    سلام. با راه‌اندازی مترو در تهران باید ایستگاه اتوبوس بازبینی شوند مثلاً من خودم از ایستگاه متروی میدان کتاب به سمت میدان بهرود تردد دارم و امسال من زیاد هستن که به سمت بام تهران و پارک پرواز رفت و آمد دارند ولی اتوبوس نیست باید در میدان صنعت پیاده بشیم که وقتمان گرفته می‌شود چون باید دو ایستگاه قبل پیاده بشیم وضعیت اتوبوس عمومی در میدان کتاب انتهای خط۷خراب است
  • مهدی IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۰
    7 0
    تردد این اتوبوس‌ها در خیابان‌های باریک و تنگ فقط باعث افزایش ترافیک شده برای خیابان‌های باریک باید از ون استفاده بشه و این اتوبوس‌ها برای بزرگراه ها وخیابانهای پهن استفاده شود
  • کوشکی IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۲
    1 1
    همین کارواگه واسه پایانه شرقم بزارن که عالی میشه ازونجابااتوبوس یامتروواردشهربشی