وزیر خارجه آفریقای جنوبی گزارش یک رسانه آمریکایی را که مدعی قصد ایران برای ترور سفیر امریکا شده بود، رد کرده است.

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی ادعای یک رسانه آمریکایی درباره قصد ایران برای ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی را رد کرد و آن را «بسیار عجیب» توصیف کرد. 

«نالدی پاندور» در مصاحبه‌ای اختصاصی با پایگاه خبری SABC ادعاهای مجله پولیتیکو علیه ایران را رد کرد. او گفت: «آفریقای جنوبی معتقد است که دیپلمات‌ها در کشور ما ایمن هستند.»

وی در ادامه گفت: «ولی اظهارات علنی بسیار عجیبی مطرح شده‌اند و دوستان ما در ایران به اندازه ما شگفت‌زده شده‌اند. من این را کاملاْ عجیب می‌دانم که چرا ایران به عنوان یک دوست خوب آفریقای جنوبی باید بخواهد در کشوری که دوست خوبی برای ایران بوده چنین اقدامی انجام دهد؟ من فقط می‌توانم آن را عجیب و غریب توصیف کنم و اجازه بدهید همینحا حرفم را تمام کنم.»

 نشریه آمریکایی  پولیتیکو در گزارشی روز دوشنبه مدعی شده بود ایران قصد دارد برای گرفتن انتقام ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه یک دیپلمات آمریکایی در آفریقای جنوبی را ترور کند. 

این ادعا واکنش سعید خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت و وی با رد اتهامات مطروحه در گزارش سفارشی و مغرضانه یکی از رسانه‌های آمریکایی  در اظهارنظری عنوان کرد: پیگیری حقوقی بین‌المللی در ارتباط با ترور مجرمانه و بزدلانه سردار سلیمانی را در تمامی سطوح ادامه داده و این اقدام تروریستی را نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آفریقای جنوبی نیز از این ادعای نشریه آمریکایی ابراز تعجب کرده و گفت این کشور هیچ اطلاعی در این خصوص ندارد.

کد خبر 550146

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha