شمار موارد عفونت با کروناویروس در هند در حالی روز چهارشنبه ۲۶ شهریور از ۵ میلیون مورد گذشت که بیمارستان‌های این کشور با کمبود عرضه اکسیژن برای درمان ده‌ها هزار بیمار در وضعیت بحرانی مواجه هستند.

India

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز پزشکان و مقامات دولتی در ایالت‌های بزرگ ماهاراشترا، گجرات و اوتار پرادش که از لحاظ شیوع کرونا بدترین وضعیت را دارند، تقاضای برای اکسیژن برای درمان بیماران بیش از سه برابر شده و درخواست‌ّ‌ها برای کمک فوری بالا گرفته است.

وزارت بهداشت هند روز چهارشنبه ۹۰۱۲۳ مورد جدید عفونت را در این کشور گزارش داد و به این ترتیب شمار کل موارد کرونا در این کشور به ۵/۰۲ میلیون نفر رسید.

شمار تلفات کووید-۱۹ نیز در هند با گزارش ۱۲۹۰ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته اکنون به ۸۲۰۶۶ مورد رسیده است.

هند در میان کشورهای جهان سریع‌ترین رشد همه‌گیری کروناویروس را دارد و فقط در ۱۲ روز یک میلیون مورد به شمار عفونت‌هایش افزوده شده است. هند پس از آمریکا دومین کشوری در جهان است که شمار موارد کرونا در آن از ۵ میلیون مورد گذشته است.

مقامات بهداشتی هند می‌گویند دست کم ۶ درصد از تقریبا یک میلیون مورد فعال عفونت کروناویروس در هند نیاز به اکسیژن‌درمانی دارند. به گفته آنها، ذخایر اکسیژن به اندازه کافی وجود دارد، اما دولت‌های ایالتی باید میزان مصرف را زیر نظر داشته باشند و کمبودها را اعلام کنند.

میزان کل تقاضا برای اکسیژن در پایتخت پرجمعیت‌ترین ایالت هند، اوتار پرداش به ۵۰۰۰ سیلندر رسیده است، در حالیکه در زمان‌های عادی میزان تقاضا ۱۰۰۰ سیلندر است.

ایالت ماهارشترا که بیشترین میزان بیماران را دارد، تصمیم گرفته است میزان عرضه اکسیژن به ایالت‌های مجاور را کاهش دهد تا بتواند به تقاضاهای فزاینده در این ایالت پاسخ دهد.

وسائل نقلیه حامل اکسیژن اجازه داده است تا از آژیر استفاده کنند تا سریع‌ترین بتوانند به بیمارستان‌ها برسند.

کد خبر 549876

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha