مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (کوچ) با هدف جلوگیری از بروز بیماری‌های زمینه‌ای در مدارس فارس اجرا می‌شود.

دانش آموز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان فارس در نشست هم‌اندیشی و توجیهی اجرای طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان اظهار کرد: در دهه‌های اخیر بیماری‌های زمینه‌ای از قبیل مشکلات قلبی- عروقی در بسیاری از کشورها به شدت افزایش یافته است.

احمدعلی قهرمانی با اشاره به دلایل افزایش بیماری‌های زمینه‌ای افزود: با توجه به پیشرفت‌های اقتصادی، اجتماعی و زندگی شهرنشینی و صنعتی شدن جوامع، تغییرات سریعی در الگوی غذایی و سبک زندگی جوامع بشری ایجاد شده و آمارهای مختلف نشان می دهد که اضافه وزن و چاقی دانش آموزان به عنوان عامل خطر و زمینه ساز بیماری هایی مانند دیابت نوع ۲، فشارخون بالا و مشکلات قلبی -عروقی است و این وضعیت در بسیاری از کشورها نیز به مرز هشدار رسیده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: حدود ۲۱ درصد کودکان و نوجوانان ایران دچار اضافه وزن یا چاقی هستند. شیوه‌نامه این طرح از وزارتخانه ارسال شده و در تمام استان برای همه دانش‌آموزان اجرا خواهد شد.

قهرمانی به زمان شروع طرح نیز اشاره کرد و افزود: اجرای طرح (کوچ) از هفته تربیت بدنی آغاز می‌شود و آیین اختتامیه آن نیز در هفته سلامت (۲۶ مهر تا دوم آبان) خواهد بود که امیدواریم با اجرای آن به سلامت دانش آموزان و افزایش آگاهی آن‌ها برای ترویج زندگی سالم و فعال کمک کنیم.

کد خبر 549834

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha