حسن روحانی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم و گرانی مواد غذایی گفت: ما در توزیع مشکل داریم، کالا وجود دارد اما در بازار به درستی عرضه نمی‌شود. ما وزیر به مجلس معرفی می‌کنیم و رای کافی نمی‌آورد.

روحانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام حسن روحانی طی سخنانی در جلسه امروز ۲۶ شهریور ماه هیات دولت اظهار کرد: ما در تولید شرایط قابل قبولی داریم و در صادرات هم مشکلاتی داشتیم و الان شرایط بهتری را تجربه می‌کنیم، اما در مورد واردات ما باید مسائل آن را حل کنیم تا تاجری کالا را وارد کشور نکند و در گمرک نگه دارد تا قیمت آن در بازار بالا رود، گمرک نباید چنین اجازه‌ای دهد. اما ما در امر توزیع مشکل داریم و البته گفتیم که باید وزیر بازرگانی مستقل داشته‌ باشیم که نشد و این که نشد ملت ضرر کرد. ما اگر وزیر مستقل داشتیم وضعیت بازار به مراتب بهتر از این بود.

وی یادآور شد: ما باید یک پایش مستمر از زمانی که کالا تولید می‌شود تا وقتی وارد بازار می‌شود را داشته باشیم و بدانیم که گندم کی از مرزعه خارج شد، کی به سیلو رفت و کی عرضه شد. باید درباره کالاهای کارخانه‌ها هم بدانیم اگر در انبار است، کجاست. اگر برای توزیع در کامیون است، کجاست.

رییس جمهوری با بیان اینکه ما کالا تولید کرده‌ایم و مازاد نیاز هم داریم و به دنبال صادرات هستیم اما همزمان کالا در بازار به درستی یافت نمی‌شود، اظهار کرد: امروز ما اعتراف می‌کنیم که مردم عزیز ایران! در تامین مواد غذایی از لحاظ اصل این مواد، موجودی داریم و در بازار وجود دارد اما قیمت ناعادلانه است، غیرمنصفانه، غلط و نادرست است. چرا مردم در فشار قرار می‌گیرند؟ ما باید پایش و نظارت داشته باشیم و باید تعزیرات حکومتی با تمام توان در بازار باشد و قوه قضاییه هم آماده است. ما در توزیع مشکل داریم و کالاهای ما وجود دارند اما در بازار به درستی عرضه نمی‌شوند. ما وزیر به مجلس معرفی می‌کنیم و رای کافی نمی‌آورد. البته این حق مجلس است و من نمی‌خواهم ایرادی بگیرم اما شرایط ما شرایط خاصی است.

مشروح سخنان رئیس جمهوری را در لینک زیر بخوانید: 

کد خبر 549811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha