آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تاکنون به ۲۹ میلیون و ۷۲۷ هزار و ۳۸۹ نفر رسیده و مرگ ۹۳۹ هزار و ۱۸۶ نفر نیز بر اثر این بیماری تأیید شده است. بررسی جمعیت کشورها نشان می‌دهد که جمعیت کل مبتلایان در جهان، کره‌شمالی را رد کرده و اکنون به اندازه جمعیت کشورهایی مانند یمن و نپال است و به‌زودی به جمعیت کشور ونزوئلا نیز می‌رسد.

کرونا در جهان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بنا بر تازه‌ترین آمارها آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تاکنون به ۲۹ میلیون و ۷۲۷ هزار و ۳۸۹ نفر رسیده و مرگ ۹۳۹ هزار و ۱۸۶ نفر نیز بر اثر این بیماری تأیید شده است. همچنین ۲۱ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۴۷۷ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

در میان ۷ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۷۲۶ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی ۷ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۸۱۱ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۰ هزار و ۹۱۵ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۲۲ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۶۶۳ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۲۱ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۴۷۷ نفر معادل ۹۶ درصد از موارد بهبود یافته و ۹۳۹ هزار و ۱۸۶ نفر معادل چهار درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با بیش از ۶.۷ میلیون مبتلا و بیش از ۲۰۰ هزار قربانی تاکنون، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با بیش از ۵ میلیون مبتلا و برزیل با بیش از ۴ میلیون مبتلا هم‌اکنون پس از آمریکا به لحاظ موارد ابتلا به ترتیب جایگاه دوم و سوم را در جهان دارند.

همچنین ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک، چهار کشور اول دنیا از نظر بیشترین تعداد قربانیان کووید ۱۹ هستند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ورلداُمتر، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا ۶ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۱۴۷ مبتلا، ۲۰۰ هزار و ۱۹۷ قربانی

۲. هند ۵ میلیون و ۲۰ هزار و ۳۵۹ مبتلا، ۸۲ هزار و ۹۱ قربانی

۳. برزیل ۴ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۲۹۹ مبتلا، ۱۳۳ هزار و ۲۰۷ قربانی

 ۴. روسیه یک میلیون و ۷۳ هزار و ۸۴۹ مبتلا، ۱۸ هزار و ۷۸۵ قربانی

۵. پرو ۷۳۸ هزار و ۲۰ مبتلا، ۳۰ هزار و ۹۲۷ قربانی

۶. کلمبیا ۷۲۸ هزار و ۵۹۰ مبتلا، ۲۳ هزار و ۲۸۸ قربانی

۷. مکزیک ۶۷۶ هزار و ۴۸۷ مبتلا، ۷۱ هزار و ۶۷۸ قربانی

۸. آفریقای جنوبی ۶۵۱ هزار و ۵۲۱ مبتلا، ۱۵ هزار و ۶۴۱ قربانی

۹. اسپانیا ۶۰۳ هزار و ۱۶۷ مبتلا، ۳۰ هزار و ۴ قربانی

۱۰.آرژانتین ۵۷۷ هزار و ۳۳۸ مبتلا، ۱۱ هزار و ۸۵۲ قربانی

پس از آن کشورهای شیلی با ۴۳۷ هزار و ۹۸۳ مبتلا، ایران با ۴۰۷ هزار و ۳۵۳ مبتلا، فرانسه با ۳۹۵ هزار و ۱۰۴ مبتلا، انگلیس با ۳۷۴ هزار و ۲۲۸ مبتلا، بنگلادش با ۳۴۱ هزار و ۵۶ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۲۶ هزار و ۹۳۰ مبتلا، پاکستان با ۳۰۳ هزار و ۸۹ مبتلا، عراق با ۲۹۸ هزار و ۷۰۲ مبتلا، ترکیه با ۲۹۴ هزار و ۶۲۰ مبتلا، ایتالیا با ۲۸۹ هزار و ۹۹۰ مبتلا، فیلیپین با ۲۶۹ هزار و ۴۰۷ مبتلا، آلمان با ۲۶۴ هزار و ۸۴۴ مبتلا، اندونزی با ۲۲۵ هزار و ۳۰ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۱۶۴ هزار و ۴۰۲ مبتلا، اوکراین با ۱۵۹ هزار و ۷۰۲ مبتلا، کانادا با ۱۳۸ هزار و ۸۰۳ مبتلا، بولیوی با ۱۲۸ هزار و ۲۸۶ مبتلا، قطر با ۱۲۲ هزار و ۲۱۴ مبتلا، اکوادور با ۱۱۹ هزار و ۵۵۳ مبتلا، قزاقستان با ۱۰۶ هزار و ۹۸۴ مبتلا، رومانی با ۱۰۵ هزار و ۲۹۸ مبتلا، جمهوری دومینیکن با ۱۰۴ هزار و ۸۰۳ مبتلا، پاناما با ۱۰۲ هزار و ۸۳۲ مبتلا و مصر با ۱۰۱ هزار و ۳۴۰ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

کد خبر 549717

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha