در پایان معاملات امروز سه‌شنبه ۲۵ شهریورماه شاخص کل بورس برای دومین روز پیابی مثبت ماند اما اتفاق مهم‌تر سبز شدن شاخص هم‌وزن پس از ۱۱ روز بود تا از استرس سهامداران کمی کاسته شود.

بورس هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، در پایان معاملات امروز بورس شاخص کل با ۵۹ هزار واحد افزایش، وارد محدوده‌ یک‌میلیون و ۶۶۷ هزار واحد شد، گفته می‌شود بازار استرس بازگشایی‌ها را پشت سر گذاشت و با بازگشت خودرویی‌ها به تابلو بورس فشار از شاخص هم‌وزن نیز کاسته شد تا این شاخص نیز پس از ۱۱ روز سرخ‌رویی طعم سبز بودن را بچشد.

بورس تهران، امروز صبح در حالی آغاز به کارکرد که فعالان بازار در انتظار تأثیر تغییرات قیمتی سکه و ارز بر بازار سرمایه بودند. در اولین ساعات معاملات صبح امروز ارزش صف‌های فروش به ۳۸۰۰ میلیارد تومان رسید که کمترین مقدار طی ۲۰ روز گذشته است. همچنین در همان ساعات ابتدایی ۳۰ درصد سهم‌های بازار به ارزش ۴۷۰۰ میلیارد تومان صف خرید داشتند.

  • اخبار بازگشایی

استرس بازار امروز بازگشایی خودرویی‌ها بود این نمادها پس از افشای اطلاعات بااهمیت گروه «الف» مجدداً بازگشایی شدند. ابتدا شاوان بازگشایی شد و در نزدیکی نیمه‌ی روز ایران‌خودرو (خودرو) و سایپا (خساپا) بازگشایی شدند که به ترتیب با قیمت‌های ۳۴۰۰ و ۳۰۰۰ ریال معامله شدند.

  • ورود ۱۸۱۲ میلیارد تومان پول حقیقی با کمک خودرویی‌ها

برآورد کانال پارسیس نشان می‌دهد که امروز از مجموع ۱۲ هزار ۴۰۵ میلیارد تومان کل ارزش معاملات، ۱۰ هزار میلیارد ۵۹۲ تومان خرید توسط معامله‌گران حقیقی (۸۵ درصد کل) انجام شد این گروه ۸ هزار ۷۸۰  میلیارد تومان هم سهام فروختند که ۷۱ درصد کل بود. در مقابل حقوقی‌ها ۱۸۱۴ میلیارد تومان خرید داشتند که (۱۵ درصد کل) را تشکیل می‌داد و ۳۶۲۶ میلیارد تومان فروش انجام دادند که در حد ۲۹ درصد بود.

  • ۳.۷۱ درصد رشد شاخص

در پایان معاملات روز سه‌شنبه شاخص کل با ۳.۷۱ درصد رشد نسبت به‌روز گذشته، خود را تکان داد. شاخص کل هم‌وزن نیز نسبت به‌روز گذشته ۱.۴۱ درصد افزایش یافت تا پس از یازده روز کاری هر دو شاخص کل و هم‌وزن سبزرنگ شوند. همچنین ارزش معاملات بازار امروز ۱۸ هزار میلیارد تومان بود که نسبت به‌روز گذشته ۱.۳۶ درصد افزایش داشته است. ارزش معاملات خرد امروز نیز در حدود ۱۲۰۴۳ میلیارد تومان بوده است که نسبت به‌روز گذشته ۱.۰۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

  • نمادهای تأثیرگذار

نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز همچنان نمادهای تأثیرگذار در شاخص تاپیکو، فارس، فولاد و فملی بودند که تأثیر تاپیکو در شاخص ۱۱ درصد،   تأثیر فارس ۹.۱ درصد، تأثیر فولاد ۸.۶ درصد و تأثیر فملی ۷.۴ درصد بود. همچنین تغییر قیمت تاپیکو نسبت به دیروز ۱۷.۶۷ درصد، تغییر قیمت فارس نسبت به دیروز ۴.۹۷ درصد، تغییر قیمت فولاد نسبت به دیروز ۴.۹۸ درصد و تغییر قیمت فملی نسبت به دیروز ۴.۸۶ درصد بود.

کد خبر 549580

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha