مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
۰ نفر

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین وضعیت کووید-۱۹ را در استان بوشهر تشریح کرد.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سیماسادات لاری درباره وضعیت بیماری کرونا در استان بوشهر گفت: پس از گذر از خیز متوسط بیماری در اسفندماه، از اوایل خرداد نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در استان مجدداً به شکل صعودی درآمد و در اواسط تیر به بیشترین میزان رسید. در هفته جاری شاهد افزایش ۳۶ درصدی تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر هستیم، بروز موارد بستری و فوت در این استان همچنان بالاتر از میزان متوسط کشوری و وضعیت بیماری در اغلب شهرستان‌ها حساس و شکننده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: هم‌اکنون شهرستان‌های بوشهر، تنگستان، دشتستان، گناوه و عسلویه در این استان وضعیت قرمز دارند و شهرستان‌های دیّر، دیلم و کنگان در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند. از زمان شیوع بیماری در این استان بیش از ۹۹ هزار مورد بازرسی توسط همکاران بهداشتی از اماکن عمومی و کارگاهی در استان انجام‌شده است که بیش از ۲۵۰۰ مورد از اماکن مذکور به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی به دستگاه قضایی معرفی شدند و تعداد ۷۴۰ واحد متخلف پلمپ شدند.

وی تأکید کرد: طبق آخرین آمار میزان استفاده از ماسک توسط مردم استان بوشهر در مراکز عمومی ۸۴ درصد و در وسایل نقلیه عمومی ۷۳ درصد گزارش شده است. بیشترین میزان استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی در استان بوشهر در فرودگاه‌ها و کمترین میران در سواحل و تفریحگاه‌ها و معابر عمومی است. امیدواریم با رعایت بیشتر موارد بهداشتی و استفاده حداکثری از ماسک شاهد خروج شهرستان‌های استان از وضعیت قرمز باشیم.

کد خبر 549538

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha