سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
۰ نفر

حمیدرضا شاه‌آبادی از انتشار کتاب «چاه تاریکی»، سومین کتاب از مجموعه «دروازه مردگان» خبر داد.

سه گانه دروازه مردگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان درباره انتشار کتابش به گفت: داستان مانند جلدهای قبلی در دوره قاجار می‌گذرد و شخصیت اصلی نیز همان رضاقلی است. در این جلد نقش میرزا حسن خان رشدیه پررنگ‌تر است و بیشتر به چشم می‌آید. همچنین در این جلد فضای تهران قدیم پررنگ‌تر شده است.

او افزود: در واقع تجربه جلدهای اول و دوم و این‌که خواننده‌ها از چه بخش‌هایی استقبال کرده بودند، من را راهنمایی کرد تا در این بخش‌ها بیشتر متمرکز شوم؛ شناخت تهران قدیم و روابط مردم از چیزهایی بود که بیشتر مورد توجه قرار گرفته بود بنابراین بیشتر به این بخش پرداختم. همین‌طور شخصیت میرزا حسن خان رشدیه را پررنگ‌تر کردم، حضور شخصیت‌های واقعی در این مجموعه برای خوانندگان جذاب بود به همین دلیل در صحنه کوتاهی کودکی نیما یوشیج را هم در داستان می‌بینیم. البته فرم حوادث  و گره داستانی که در جلدهای قبلی هم بود ادامه پیدا کرده است و تلاش کردم پایانی خوب برای مجموعه باشد و قصه به سرانجامی برسد که خواننده را راضی کند و امیدوارم موفق شده باشم.

شاه‌آبادی درباره این‌که آیا امکان ادامه‌دار بودن دروازه مردگان وجود دارد، گفت: راستش به این فکر کردم و ایده نوشتن جلد تکمیلکننده ادامه داستان برای این مجموعه را داشتم. اما چیزی که برای نویسنده مهم است، این است که فضای جدید را تجربه کند و کار متفاوتی بنویسید. من سه سال روی این مجموعه  وقت گذاشتم و اگر بخواهم وارد سال چهارم شوم، شاید مقداری از تجربه‌های دیگر دور شوم. ترجیح دادم کار دیگری را بنویسم و بعد از آن، مجددا جلد تکمیلی را برای «دروازه مردگان» شروع کنم.

«دروازه مردگان» رمان سه‌گانه‌ای است که در ژانر وحشت و ویژه نوجوانان نوشته شده است. وقایع اصلی داستان‌ها در دوره قاجار می‌گذرد و طی آن‌ها جزئیاتی از تاریخ تهران قدیم و آدم‌های آن دوران برای خوانندگان روایت می‌شود. «قبرستان عمودی» و «شب خندق» پیش‌تر در نشر افق منتشر شده است. در داستان «قبرستان عمودی» رضا به شکلی غیرمنتظره از یک خانه مرموز سر درمی‌آورد؛ خانه‌ای که در دیوارهای آن جنازه‌هایی دفن شده‌اند. در این خانه بچه‌های زیادی به کار قالیبافی مشغولند. یکی از بچه‌ها در حوض خانه غرق می‌شود و...

کد خبر 549479

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha