شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۹
۰ نفر

گروه اقتصادی: سیاست‌های کلان اصل ۴۴ قانون اساسی دیروز با پایان بررسی موارد اختلافی در مجمع تشخیص مصلحت نظام اولین گام در مسیر قانونی شدن را تجربه کرد و به این ترتیب پس از گذشت ۳ سال از ابلاغ این سیاست‌ها تحرکی جدید را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار همشهری، طرح عملیاتی سیاست‌های کلان پس از بروز اختلاف بین مجلس هفتم و شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد که نهایتا دیروز کار بررسی و حل اختلافات این طرح به پایان رسید.

علی آقامحمدی در این زمینه به خبرنگار همشهری گفت: این قانون در روزهای آینده به‌منظور اجرا به دولت ابلاغ خواهد شد.

الیاس نادران، نماینده مردم تهران نیز به فارس گفت: در جلسه مجمع آخرین مورد اختلافی مربوط به تذکرهای مجمع مورد بررسی قرار گرفت. 

وی با اشاره به رفع برخی از ایرادات مجمع در جلسات گذشته، خاطرنشان کرد: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک ماده الحاقی به مصوبه کمیسیون اضافه شده بود که استفاده از سهام را برای اجرای قانون مدیریت امکان‌پذیر می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: بدین ترتیب براساس قانون مدیریت خدمات کشوری، دولت می‌تواند از محل توزیع سهام مطالبات کارکنان خود را پرداخت کند.

اجازه قوانین مغایر با سیاست‌های اصل ۴۴ را نمی‌دهیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دوره مدیریت اقتصادی با تکیه بر شعارهای سوسیالیستی و مبتنی بر اقتصاد دولتی گذشته است، گفت: ابلاغیه اصل‌ ۴۴ برای مجلس هشتم فصل‌الخطاب است و اجازه نخواهیم داد قوانین مغایر با منویات ابلاغیه در این مجلس به تصویب برسد.

به گزارش اتاق بازرگانی وصنایع ومعادن تهران، علی لاریجانی با اشاره به ترکیب مجلس هشتم گفت: ترکیب مجلس جدید نشان دهنده علاقه مردم به تغییراست وامیدواریم شرایطی فراهم شود تا مردم تغییر درفضاهای مختلف کشور، به‌خصوص فضای اقتصادی را لمس کنند.

وی افزود: مهم‌ترین مسائل اساسی کشور درمسائلی نظیر تورم، رکود تولید وشاید کاهش سرمایه‌گذاری خلاصه می‌شود که نمایندگان مردم چه درمجلس هشتم وچه دراتاق‌های بازرگانی، با نگاه به ابلاغیه اصل ۴۴ باید درصدد رفع آن گام بردارند.

لاریجانی با اشاره به لزوم یکپارچه نگری درمدیریت اقتصاد کشور گفت: حل مشکلات اقتصادی به تعامل وهمفکری نیاز دارد ودراین زمینه مجلس باید تعامل نزدیک، سازنده و قوی با دولت داشته باشد تا اگر کاستی وضعفی در مدیریت اقتصادی وجود داشت آن را برطرف کند.

رئیس مجلس هشتم با اشاره به تکریم تولید ثروت در ابلاغیه اصل ۴۴ قانون اساسی خاطرنشان کرد: اقتصادی سالم است که حیات و رشد ثروت در آن محرز و مهیا باشد چرا که رسیدن به رشد اقتصادی مطلوب درگرو رشد وتوسعه بخش خصوصی است.

لاریجانی برای همکاری وهفکری با اتاق‌های بازرگانی اعلام آمادگی کرد و ادامه داد: این آمادگی وجود دارد که منشور همکاری میان نمایندگان مجلس ونمایندگان عضو اتاق بازرگانی به امضا رسیده وسطح همکاری قوه مقننه با بخش خصوصی افزایش یابد.

تشکیل شورای‌عالی اجرای سیاست‌های اصل ۴۴

مهر: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  اعلام کرد: شورای‌عالی اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ تشکیل می‌شود.

محسن رضایی با اشاره به رفع موارد اختلافی مجلس و شورای نگهبان گفت: در یکی از موارد طرح شده در حالی که دولت تمایلی به ایجاد یک شورای جدید برای اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ نداشت مجمع با اکثریت آرا نظر مجلس را در این رابطه مورد تصویب قرار داد.

کد خبر 54945

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز