دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه مراسم تشییع پیکر طوبی کرمانی گفت: ایشان شخصیت الهی و یک فیلسوف حکیم و یک کلام‌شناس متبحر و معلمی بسیار نمونه بود.

طوبی کرمانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام سعیدرضا عاملی روز ۲۴ شهریورماه در حاشیه مراسم تشییع پیکر طوبی کرمانی گفت: استاد کرمانی دو بار در دانشگاه تهران به عنوان استاد نمونه در آموزش شناخته شد و اولین رایزن فرهنگی زن جمهوری اسلامی و اولین بانوی رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه استاد کرمانی دغدغه‌های الهی و معنوی بسیاری داشت، اضافه کرد: عمده دغدغه ایشان عزت جمهوری اسلامی ایران و عزت انقلاب اسلامی بود و همیشه در جمع ایثارگران و خانواده محترم شهدا حضور جدی داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: زنده یاد کرمانی در این سال‌ها همیشه بانشاط و شاداب بود، حتی در هفته آخر عمرشان با توجه به اینکه بیماری در بدنشان عمیق شده بود باز به عنوان یک شخص مؤمنه و متدین با نشاط و با روحیه به اطرافیان انرژی می‌داد و فعالیت می‌کرد. دکتر کرمانی را می‌توان مصداق معلمی دانست که سیره و سنت پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرت زهرا (س) را دنبال می‌کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: بنده یک بار با ایشان ملاقاتی داشتم و یک حس بسیار خوبی از دین و ایمان و تدین از دیدار ایشان دست می‌داد و قطعاً جای ایشان بسیار خالی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه دکتر کرمانی به تمام معنا یک شخصیت علمی و فرهنگی و انقلابی بود افزود: ایشان در شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده جز افراد بسیار فعال بود و همچنین در کمیسیون‌های فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مشارکت‌های بسیار مؤثری داشت و در کنفرانس‌های صلح جهانی تلاشگر بسیار ارزنده‌ای بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: دکتر کرمانی از اساتید برجسته و فردی فعال در حوزه بانوان جهان اسلام بود و از زنان تراز انقلاب اسلامی بود که باید از او چیزهای زیادی یاد گرفت. ایشان نخستین زن فیلسوف ایرانی بودند که از بدو تأسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یکی از دلسوزترین مدیران و فعالان عرصه تقریب بوده و عمر پربرکت خویش را در این راستا سپری کرد.

کد خبر 549413

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha