سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
۰ نفر

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: با هدف توسعه و ترویج فرهنگ آموزش برای آمادگی و مقابله با حوادث، تا پایان هفته ۶۰ خانه هلال روستایی در استان گلستان افتتاح می‌شود.

هلال احمر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد گلفشان شامگاه دوشنبه ۲۴ شهریور هنگام سرکشی شبانه از مناطق زلزله‌زده رامیان اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰ خانه هلال در روستاهای گلستان راه‌اندازی شده که تلاش می‌کنیم با توجه به دستور رییس جمهوری مبنی بر گسترش این مکان‌ها، تعداد خانه‌های هلال روستایی در این استان حادثه‌خیز را افزایش دهیم.

به گفته وی هدف خانه‌های هلال، توانمندسازی جوامع محلی و افزایش دانش و درک ساکنان روستاها در مقابله با بحران‌ها و مخاطرات طبیعی است تا مردم بر اساس دستورالعمل‌های جمعیت هلال‌احمر پیش از رسیدن تیم‌های امدادی بحران را مدیریت کنند.

وی همچنین به خدمت‌رسانی جمعیت هلال‌احمر در روستاهای زلزله‌زده رامیان اشاره کرد و گفت: چادرهای اسکان موقت از شب اول پس از وقوع سیل در این مناطق برپا شده و بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته نیز در اختیار آسیب‌دیدگان قرار گرفت. علاوه بر تداوم ارایه این خدمات، هرگونه نیاز دیگر امدادی زلزله‌زدگان تا زمان کوچ به سرپناه جدید در صورت امکان توسط هلال‌احمر تامین خواهد شد.

وی همچنین از سرعت عمل جمعیت هلال‌احمر گلستان در کمک‌رسانی به‌موقع به زلزله‌زدگان رامیان با توجه به زمان وقوع زلزله در بامداد و صعب‌العبور بودن منطقه تقدیر کرد. رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر اظهار امیدواری کرد که با توجه به حادثه‌خیز بودن گلستان، ضرورت یادگیری آموزش‌های رایگان هلال‌احمر برای کمک به کاهش آسیب‌های ناشی از وقوع حوادث طبیعی در ساکنان این استان تقویت شود.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه بامداد دوشنبه ۱۷ شهریور در عمق ۹ کیلومتری از سطح زمین حوالی شهرستان رامیان در شرق استان گلستان را لرزاند و پس از آن نیز چهار پس‌لرزه با قدرت ۲.۹ تا سه و یک دهم ریشتر در این منطقه ثبت شد. شهرستان رامیان در شرق گلستان افزون بر ۸۵ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 549331

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha