مدیر برنامه‌ریزی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: وراث سهام عدالت اموات عملا سهام‌داران شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی خواهند بود و مشمول روش غیرمستقیم هستند؛ چراکه کسی روش مدیریت سهام را برای آنها انتخاب نکرده است.

سهامع دالت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایلنا، محمدجواد فرهانیان درباره آخرین اقدامات واگذاری سهام عدالت اموات اظهار کرد: بخشی از اقدامات فراهم‌شدن زیرساخت‌ها برای واگذاری الکترونیک این سهام به وراث است و بخشی دیگر پیوستن و لینک‌شدن دو ارگان و دستگاه قوه قضائیه و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی است. وی ادامه داد: البته عمده اقدامات زیرساختی انجام‌ شده اما لینک دو دستگاه به یکدیگر زمان‌بر است. نمی‌خواهیم مردم را در وضعیت اضطرار قرار دهیم و پیشنهاد ما به همه مردم این است که تا فراهم‌شدن زیرساخت‌ها اقدامات مربوط به انحصار وراثت را انجام دهند.
مدیر برنامه‌ریزی شرکت سپرده‌گذاری گفت: طبق مصوبات،‌ مالیات سهام عدالت وراث هم بخشیده شده است.

فرهانیان درباره زمان انتقال سهام عدالت اموات به وراث اظهار کرد: این موضوع بستگی به آماده‌بودن دو دستگاه دارد؛ البته شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قسمت عمده راه را رفته‌ است. عملیات انتقال سهام عدالت متوفیان در ماه‌های آینده قابل انجام خواهد بود و مردم نگران این موضوع نباشند.

وی در پاسخ به این سؤال که عده‌ای از وراث نگران کاهش قیمت سهام عدالت هستند و در صورت تأخیر احتمال ریزش بیشتر این سهام آنها را متضرر می‌کند، گفت:‌ وراث سهام عدالت اموات عملا سهام‌داران شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی خواهند بود و مشمول روش غیرمستقیم هستند؛ چراکه کسی روش مدیریت سهام را برای آنها انتخاب نکرده است. بنابراین کسی بازنده نیست. مدیر برنامه‌ریزی شرکت سپرده‌گذاری تأکید کرد: نمی‌توانیم قولی بدهیم اما شاید برای این دسته از افراد، روش جدیدی انتخاب شود تا بتوانند سهام به ارث رسیده را مدیریت کنند اما درحال‌حاضر برداشت این است که تمام کسانی که میراث‌دار سهام عدالت متوفیان هستند، روش غیرمستقیم را انتخاب کردند.
فرهانیان با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته حدود دومیلیون و ۵۰۰ هزار نفر از سهام‌داران عدالت فوت شده‌اند، گفت: عمده متوفیان سهام عدالت از استان تهران هستند.

کد خبر 549307

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامین IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    14 5
    لطفا اگر کسی راجع به سهام عدالت متوفیان اطلاع داره جواب ما را بده من پدرم فوت کرده ایا سهام عدالت را میدن به پسر بزرگ یا همه اعضا خانواده لطفا راهنمایی کنید تشکر
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      17 5
      سهام عدالت به تمام وراث منتقل می شود
    • هادی IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      21 2
      من ماندم چرا هی میگن پسر بزرگ. کل وراث حتی دختر کوچک خانواده هم سهم داره و میتونم بره کارای انحراث وراثت رو انجام بده
    • کریمی IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      7 4
      به‌همه‌فرزندان‌تعلق‌میگیرد‌تقسیم‌میشه‌بین‌همه چه‌پسر‌چه‌دختر‌پسران‌دو‌سهم‌میبرند‌دختران‌یک‌سهم
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      10 1
      نه باید همه بگیرند
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    3 3
    ماکه‌ازورثه‌های‌امواتمات‌هستیم‌بعدازفوت‌شدن‌والدینمان‌برای‌همه‌ی‌ارث‌ومیراث‌والدینمان‌چه‌منقول‌وچه‌غیر‌منقول‌‌دربنگاه‌به‌برادرانمان‌‌امضا‌دادیم‌که‌نمی‌خواهیم‌‌‌ایا‌این‌سهام‌عدالت‌به‌ما‌خواهران‌که‌قبلن‌برای‌همه‌چیز‌امضا‌دادیم‌تعلق‌می‌گیرد‌یا‌نه‌لطفا‌راهنما‌یی‌کنین‌ممنون
  • منصور تقسیمی IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    6 7
    با سلام من مادرم فوت شده سهام عدالت دارد یه کاری انجام دهید بعصی از اعصای خانواده وارث مایل به فروش سهام عدالت خود نیستن لا اقل کاری کنین اون کسی که دوست دارد بتواند سهم خودش را بفروشد شاید دیگر اعصای وارث راصی به فروش نباشن یکی از وارث حاصر به فروش باشد شاید کسی نخواد بفر،شه سهام عدالتش را