هواپیمایی جمهوری اسلامی خبر داد: «مدیرعامل "هما" به جهت حفظ و صیانت از تاریخ هوانوردی ایران دستور داده است، هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ - SP با علامت ثبتی   IAA - EP، که بیشترین پرواز را برای "هما" انجام داده، از مزایده خارج و در صورت جانمایی آن در محل نمایشگاه هوایی، به صورت رایگان در اختیار مسئولان این نمایشگاه قرار گیرد.»

بوئینگ ۷۴۷ - SP

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ هواپیمایی جمهوری اسلامی در واکنش به خبر مزایده چند هواپیمای ایران ایر، جوابیه‌ای را به همشهری‌آنلاین ارسال کرده است که در بخشی از آن از خروج بوئینگ ۷۴۷sp از مزایده خبر داده است.

در جوابیه حسین جهانی، مدیرکل روابط عمومی ایران‌ایر آمده است:

احتراما پیرو درج خبری با عنوان "ایرباس ۳۱۰ و بوئینگ ۷۴۷ ایران‌ایر؛ ارزانتر از پراید ۱۱۱ سایپا! " در عناوین خبری روز ۲۲ شهریورماه سال جاری، توضیح ذیل جهت تنویر افکارعمومی ارسال می‌گردد. خواهشمند است دستور فرمایید بر اساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات نسبت به درج آن اقدام لازم به عمل آید.

فروش هواپیماهای مورد اشاره که همگی اسقاطی و از رده خارج بوده‌اند، بر اساس ماه‌ها کار کارشناسی و بازدید فنی متخصصان این حوزه انجام گرفته است. هواپیماهایی که در لیست مزایده قرار گرفته‌اند، از یک طرف سیکل پروازی آنها تمام شده و تامین قطعات این هواپیماها با توجه به شرایط تحریم، مقرون به صرفه نیست و از طرف دیگر از آنجا که این دوازده فروند هواپیما در پارکینگ‌های فرودگاه مهرآباد و امام خمینی(ره) نگهداری می‌شوند هزینه‌های بسیار از جهت اجاره پارکینگ بر"هما" تحمیل می‌کنند.

از سوی دیگر ادعای ارزانتر بودن این هواپیما از پراید نیز نادرست است و ارقام ذکر شده، قیمت پایه نبوده و تضمین فرآیند انجام کار است که بر اساس بند "ح" ماده ۲ آئین‌نامه تضمین معاملات دولتی، اشخاص این تضمین را برای اثبات قصد و توانایی مالی خود به کارفرما می‌سپارند تا کارفرما آنها را در مراحل بعدی فرآیند ارجاع کار شرکت دهد.

لازم به ذکراست‌ کاپیتان برخور مدیرعامل "هما" به جهت حفظ و صیانت از تاریخ هوانوردی ایران دستور داده است، هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ - SP با علامت ثبتی   IAA - EP، که بیشترین پرواز را برای "هما" انجام داده، از مزایده خارج و در صورت جانمایی آن در محل نمایشگاه هوایی، به صورت رایگان در اختیار مسئولان این نمایشگاه قرار گیرد.

کد خبر 549131

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha