شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۳
۰ نفر

لادن بهبودی: این هفته سینما‌های آمریکا شاهد زورآزمایی دو فیلم جدید برای به تسخیر در آوردن سینماهای این کشور هستند

فیلم «هالک شکست‌ناپذیر» محصول کمپانی فیلم سازی مارول و فیلم «اتفاق» ساخته ‌ام نایت شیامالان به اعتقاد منتقدان همانند بمب صدا کرده و می‌توانند رقبای سرسختی برای کسب عنوان پرفروش‌ترین فیلم باشند.

ورژن جدید فیلم هالک بازسازی فیلم به نمایش درآمده در سال 2003 به شمار می‌آید و شاید این نخستین بار در تاریخ سینما باشد که بازسازی یک اثر سینمایی در چنین فاصله کوتاهی ساخته و به نمایش در می‌آید.

در نسخه جدید هالک بر صحنه‌های اکشن تاکید شده و گفته شده که از نسخه اولیه پخته‌تر است.

هالک داستان دانشمندی است که بر اثر یافته‌های خود دارای قدرت خارق‌العاده‌ای می‌شود و با هیبت یک هیولای سبز رنگ به جنگ دشمنانش می‌رود.

در سال 2003 آنگ‌لی کارگردان هنگ‌کنگی فیلم هالک را با بازی اریک بانا و جنیفر کانلی ساخت که فروش نسبتا خوبی داشت.

فیلم «هالک شکست‌ناپذیر» به کارگردانی «لوییس لتریه» بر اساس کتاب‌های کمیک استریپ «هالک» اثر «جیمی کیربای» و «استن لی» روانه پرده سینماهای دنیا خواهد شد.

از آثار این دو نویسنده تاکنون آثار سینمایی زیادی اقتباس شده است که از مهمترین آنها می‌توان: «مرد عنکبوتی»، «مرد آهنی»، «مردان ایکس» و «چهار قهرمان» را نام برد.

در فیلم جدید هالک ادوارد نورتون نقش بروس بانر را بازی کرده و به غولی سبز رنگ تبدیل می‌شود. البته تصور ادوارد نورتن در نقش چنین شخصیتی کمی عجیب است.

نقش «جنیفر کانلی» را هم به «لیو تایلر» داده‌اند. نورتون پس از بستن قرارداد در بازنویسی بسیاری از صحنه‌ها نیز دخالت داشت.

او خودش یکی از طرفداران این شخصیت کمیک استریپ بوده و حتی در فیلم آنگ لی نیز تمایل خود را برای بازی در نقش اصلی اعلام کرده بود.

جالب اینکه لوییس لتریه برای کارگردانی فیلم «مرد آهنی» نیز تمایل خود را نشان داد اما این‌گونه نشد و کارگردانی هالک به او رسید.

بسیاری از تصاویری فیلم در کانادا فیلمبرداری شد.

به نظر می‌رسد ترکیب «هالک» 2003 از «شکست‌ناپذیر» 2008قوی‌تر بود، اما می‌گویند جلوه‌های ویژه این یکی فوق‌العاده و تحسین‌برانگیز است.

در این هالک، «تیم راث» در نقش «امیل بلانسکی» دشمن همیشگی غول سبز ظاهر می‌شود و علاقه‌مندان به کمیک‌ها امیدوارند این یکی خیلی راحت الحلقوم‌تر و بدون افه‌های روشنفکری فیلم «آنگ لی» باشد.

کارگردان فرانسوی فیلم لوئیس لتریه همانند انگ لی از تلفیقی از بازی‌های بازیگران و انیمشن‌های کامپیوتری استفاده کرده است.

گفته شده که این فیلم به اصل داستان هالک که بر اساس شخصیت‌های کمیک استریپ ساخته شده وفادارتر است.

توزیع این فیلم بر عهده یونیورسال پیکچرز است.

فیلم هالک محصول 2003 در هفته نخست نمایش خود 62 میلیون دلار فروخت اما در هفته‌های بعد از جدول فیلم‌های پرفروش خارج شد.

اتفاق رقیب هالک

فیلم «اتفاق» نیز این هفته همزمان با فیلم هالک اکران می‌شود. نایت شیامالان آخرین بار در سال 2006 با فیلم بانویی در آب به سینما آمد که با انتقاد شدید منتقدان روبرو شد.

گفته شده که اتفاق فیلمی ترسناک است. خود شایمالان در مورد آن چنین می‌گوید: این فیلم بی نهایت ترسناک است و به معنای واقعی شما را خواهد ترساند.

این کارگردان هندی‌الاصل هالیوود گفت: «اتفاق» داستان یک معلم مدرسه با بازی «مارک والبرگ» است که از یک بلای طبیعی که تمام بشریت را تهدید می‌کند، می‌گریزد.

شیامالان ۳۷ ساله گفت: این فیلم دقیقا شما را در موقعیتی قرار می‌دهد که به این موضوع بیاندیشید که اگر بدانید که به زودی می‌میرید، چه خواهید کرد و یا آخرین کلمه‌ای که به فرد مورد علاقه خود خواهید گفت، چیست؟

تماشای فیلم اتفاق که از سوی کمپانی فاکس قرن بیستم روانه سینما‌ها شده است برای افراد زیر 17 سال ممنوع اعلام شده است.

به گفته تحلیلگران و منتقدان سینمایی دو فیلم هالک و اتفاق که در دو ژانر متفاوت ساخته شده‌اند قابلیت این را دارند که عنوان پرفروش‌ترین فیلم هفته را از آن خود کنند اما ظاهرا هالک شانس بیشتری برای کسب این عنوان دارد.

ابر قهرمان سبز رنگ

هالک Hulk معروف به هالک باور نکردنی ابر قهرمانی است که در کمیک‌های مارول ظاهر شد. سازندگان این شخصیت استن لی و جک کربی هستند.

شخصیت اصلی داستان دکتر رابرت بروس بنر فیزیک‌دان هسته‌ای است که در اثر تشعشعات اشعه گاما به هالک تبدیل شد و همیشه به خاطر خرابکاری‌های خود تحت تعقیب پلیس و ارتش بود.

هالک درکمیک‌های متفاوت به رنگ‌های متفاوتی دیده می‌شد ولی بیشتر به رنگ سبز دیده می‌شد.

جالب اینکه هالک ابتدا قرار بود خاکستری باشد و حتی در چند نسخه اول کمیک هم خاکستری بود. اما بر حسب تصادف و اشتباه یک بار ترکیب رنگ در چاپخانه چنان شد که هالک سبز شد و این رنگ هالک مورد پسند طراحان قرار گرفت.

علاوه بر فیلم‌های سینمایی در سال‌های ۱۹۷۸، ۱۹۸۲ و ۱۹۹۶ نیز سه سریال تلویزیونی بر اساس این شخصیت ساخته شد.

همشهری امارات

کد خبر 54901

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز