پسر با بارش سقوط کرد و صدایش درکوه پیچید: «مادر جان، مادر جان، به دادم برس...» زن، غلت‌زدن پسرش در سراشیبی کوه و برخوردش با تخته سنگ‌ها را می‌دید اما جز فریاد زدن کاری از او ساخته نبود. این بخشی از ماجرایی است که چند روز پیش برای کولبری ۱۴ساله رخ داد.

مانی - کولبر

همشهری آنلاین - محمد جعفری: پسر با بارش سقوط کرد و صدایش درکوه پیچید: «مادر جان، مادر جان، به دادم برس...» زن، غلت‌زدن پسرش در سراشیبی کوه و برخوردش با تخته سنگ‌ها را می‌دید اما جز فریاد زدن کاری از او ساخته نبود. این بخشی از ماجرایی است که چند روز پیش برای کولبری ۱۴ساله رخ داد. پسری به نام مانی که می‌خواست با کولبری گوشی بخرد و در کلاس‌های آنلاین شرکت کند.

به گزارش همشهری، از قریب به ۴هزار نفری که در روستای شمشیر در نزدیکی شهر پاوه زندگی می‌کنند، اغلب ناچار به کولبری هستند. بارهای سنگین را کیلومترها به دوش می‌کشند و به روستاهای عراق می‌برند تا با پول ناچیزی که نصیب‌شان می‌شود روزگار بگذرانند. آنها ساعت‌ها بارهای بزرگ را که گاهی بیشتر از ۱۰۰کیلو است با چنگ و دندان در پیچ و خم کوه‌های خشن کردستان به دوش می‌کشند. رفتن روی مین، هدف گرفته شدن از سوی نیروهای نظامی، سقوط از کوه یا جان دادن در سرما را به جان می‌خرند تا شرمنده خانواده‌شان نباشند. اما در این بین گاهی کودکان و زنان هم ناخواسته به کولبری رو می‌آورند؛ مثل مانی ۱۴ساله و مادرش روناک.

  • مادر و پسر کولبر

روناک زن ۳۸ساله روستایی، همراه پسر ۱۴ساله‌اش مانی و دختر ۱۰ساله‌اش مونا در روستای شمشیر، در چند کیلومتری پاوه زندگی می‌کنند. روناک بعد از جدایی از شوهرش، به تنهایی بار زندگی را به دوش می‌کشد. او ابتدا نان محلی می‌پخت و می‌فروخت اما بعد از گران شدن آرد دیگر این کار برایش فایده چندانی نداشت. از آن زمان بود که مثل صدها مرد دیگرِ روستا تصمیم گرفت کولبر شود. او بارهای سنگین را از روستا به آن طرف مرز در منطقه طویله عراق می‌برد و پول ناچیزی نصیبش می‌شد. نیمه شب بارها را می‌برد و کمی قبل از ظهر با دست پر به خانه برمی‌گشت. اما از ۲ سال قبل وقتی مانی بزرگ‌تر شد، گفت که او هم می‌خواهد کولبری کند. او می‌گفت غیرتش قبول نمی‌کند که مادرش به کولبری برود اما او در خانه بماند.

  • کولبری دررؤیای «شاد»

از چندماه قبل مادر و پسر با هم به کولبری می‌رفتند و چون می‌توانستند بار بیشتری حمل کنند پول بیشتری گیرشان می‌آمد و وضعیت زندگی‌شان بهتر شده بود. اما وقتی مدرسه‌ها باز شد مانی باید به مدرسه می‌رفت. او پسر درس‌خوانی بود و مادرش می‌خواست به هر قیمتی که شده مانی درسش را ادامه بدهد، اما کرونا کلاس‌ها را غیرحضوری کرده بود و دانش‌آموزان باید با نرم‌افزار شاد و از طریق موبایل و تبلت در خانه درس می‌خواندند. اما زن جوان که درگیر مخارج روزمره زندگی‌اش بود چطور می‌توانست برای پسرش گوشی موبایل بخرد؟ به همین دلیل بود که این بار مانی با انگیزه جمع کردن پول برای خریدن گوشی به کولبری می‌رفت. او رسیدن به آرزوهایش را در کولبری، خریدن گوشی، درس خواندن با شاد و رفتن به دانشگاه می‌دید.

  • حادثه در کوهستان

کولبران روستای شمشیر معمولا نیمه‌های شب به طرف مرز عراق روانه می‌شوند. آنها باید مسافتی را با ماشین به طرف مرز بروند اما از آنجا به بعد باید با پای پیاده به دل کوه و کمر بزنند. چند شب قبل روناک و مانی ۴بسته ۲۵کیلویی لوبیا را که در عراق مشتریان خوبی دارد  با خود به نقطه صفر مرزی بردند.

از ساعت ۲صبح راه رفته بودند تا به آنجا برسند. کمی مانده به مرز همراه چند کولبر دیگر استراحت می‌کردند تا آسمان روشن شود. اما وقتی سپیده زد مأموران سر رسیدند و بار همه‌شان را توقیف کردند. کولبران که بارهایشان را از دست داده بودند، به طرف روستا به راه افتادند. وضعیت روناک و مانی اما فرق می‌کرد. وقتی مأموران از آنجا دور شدند و بقیه کولبران هم رفتند، مانی به مادرش گفت که دو بسته از بارها را کنار سنگی مخفی کرده است. مانی از کوه بالا رفت و خودش را به بارهایی که مخفی کرده بود رساند اما همین که می‌خواست بسته‌های لوبیا را پایین بیاورد ناگهان یک خودرو سر رسید و ماموری از آن پیاده شد.

او به مانی گفت بارها را زمین بگذار و برو اما پسر کولبر همراه بارها شروع به دویدن در سراشیبی کوه کرد. همین که چند گام برداشت، پایش پیچ خورد و به پایین پرتاب شد. پسر با بارش در سراشیبی کوه غلت می‌خورد و با تخته سنگ‌ها برخورد می‌کرد. صدایش در کوه می‌پیچید که می‌گفت: «مادر جان، مادر جان، به دادم برس...» زن، پسرش را می‌دید اما جز فریاد زدن کاری از او ساخته نبود. وقتی خودش را بالای سر او رساند، سر و صورت مانی غرق خون بود. با رفتن مامور، روناک مانده بود و پسر مجروحش و یک دنیا دلواپسی.

  • در بیمارستان

حالا چند روز از این حادثه تلخ می‌گذرد و زن جوان و پسرش گرفتار بیمارستان هستند. روناک رستم‌زاده به همشهری می‌گوید: آن روز سخت‌ترین روز زندگی‌ام بود. نه تلفن آنتن می‌داد و نه ماشینی رد می‌شد که کمک بگیرم. مانی خونریزی زیادی داشت. چشم، بینی و صورتش به تخته سنگ‌ها خورده بود. او را به دوش گرفتم و به روستایی که آن نزدیکی بود بردم اما آنجا هیچ امکاناتی نداشت. به زحمت توانستم با برادرم تماس بگیرم و کمک بخواهم. مانی را به پاوه منتقل کردیم و در آنجا صورتش را ۸بخیه زدند. صورتش ترکیده و بینی‌اش شکسته بود اما چون هزینه مداوایش را نداشتم رضایت دادم و او را به خانه بردیم. چند روزی پسرم در خانه بود اما چون خونریزی داشت مجبور شدم دوباره او را به بیمارستانی در کرمانشاه ببرم. پسرم ۴روز در آنجا بود اما پزشکان گفتند به خاطر آسیبی که به چشمش وارد شده باید به تهران منتقل شود.

مادر مانی می‌گوید: پسرم سال گذشته معدلش ۱۸/۹۳ شد و همه نگرانی‌اش مدرسه رفتن بود. کولبری می‌کرد که بتواند موبایل بخرد و از درس و مشق‌هایش عقب نیفتد، اما حالا با وضعیتی که پیدا کرده نه‌تنها نتوانست موبایل بخرد بلکه از درس‌هاش عقب افتاد. از طرفی مخارج درمان او برای ما که هیچ پولی نداریم کمرشکن است.

او ادامه می‌دهد: از زمانی که به خاطر اعتیاد شوهرم از او جدا شدم بچه‌هایم را به تنهایی بزرگ کردم و اما این روزها برایم از همیشه سخت‌تر است. مانی همه امید و مرد خانه‌ام بود. اینکه او را روی تحت بیمارستان ببینم برایم سخت است.

کد خبر 548976

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 131
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • رضا ایرانی IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    جای تاسف و گریه دارد . در کشور اسلامی تا کی باید اینگونه موارد را شاهد باشیم . حدود 60 تا 70 هزار تبلت و گوشی همراه برای اهداء به دانش آموزان کم بضاعت و بی بضاعت در نظر گرفته شد . بدست چه کسانی رسیده است ؟ چرا دولت در شناسایی دانش آموزان نیازمند سهل انگاری و کوتاهی میکند؟ کودکان کار و زنان سرپرست خانواده را دریابید. در اینگونه موارد آقایان مسئول در وزارت خانه ها و ادارات و نهادها ضرب العجل تعیین کنند و اطلاع رسانی صورت گیرد. سرنوشت مانی و مادرش با هزینه درمان ، زندگی و درسش چه میشود؟ آقایان ایران تنها تهران آنهم بالای شهر نیست . اگر روستائیان دیده نشوند زنده بودن و حیات شما هم بی معنی است.
  • بهزاد IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    اینها داستان نیست واقعیات تلخ امروز مردم ساکن در استانهای غربی که هیچگونه امکانات برای کار ندارند بیکاری و فقر بیداد می کند .
    • سعید IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      اگر این بچه و اگر مردم ما به کار غیر مشغول هستند علت در بی کفایتی است نه در مردم برای عمران معاش مجبور میشود دست به چنین کاری زند و گرنه هیچ کسی از این نوع کار سخت جان کندن خوشش نمی اید
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    اگر همه ازاین درد بمیریم رواست.آقایان کلاهتون رو بندازید بالاتر.
    • حسین IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      عوضش در استان‌های اصفهان و يزد و اراک و سمنان کارخانه های زیاد برای برای اشتغال هست. عجب شعار قشنگی.. ایران برای همه ایرانیان
  • یاسر افراسیابی IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    با سلام لطفا در صورتی که شماره تماس از این خانم دارید بفرستید تا بهش کمک کنیم
    • آرینا IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      خوبی هموطن؟ اتفاقا این دردا تو مملکت زیر سر اوناییکه جز اختلاس و بخور و ببر کاری نمیکنن و وقتی هم میگی چرا میگن فلانی موشک هوا کردن نذاشتن ما کار کنیم
  • بختیاری IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    بسیار متاسفم از دولتی که نمی تواند از زنان سرپرست خانوار حمایت کند .باید متاثر شد از وزیر آموزش وپرورشی که توانائی رفع مشکلات آموزشی مناطق محروم را ندارد وفقط پشت تریبون شعار می دهند .باید متاسف شد از مجلس ونمایندگان مجلسی که با توجه به محرومیت ومشکلات مردم این منطقه هیچ تصمیمی را جهت رفع موانع این خانوادها انجام نمی دهند نمایندگانی که روی صندلی های مجلس لم می دهند وحقوق بیت المال وحق الناس را پایمال می کنند آیا وزارت خانه آموزش وپرورش نمی تواند جهت رفع مشکلات آموزشی مناطق محروم بویژه روستاها قدمی بردارد .روستاهائی که حتی اینترنت ندارند وشبکه های تلویزیونی آن بیش از دویا سه کانال را نمی گیرند .خانوادهای بخاطر نداشتن سرپرست دست به کولبری می زند اما مامورین حتی به لوبیا که مایحتاج اولیه زندگی هرانسانی است گیر می دهند .اگر دولت ونیروهای انتظامیمی خواهندمقابله کنند ،جلوی قاچاق مواد مخدر وکالاهائی که به اقتصاد مملکت صدمه وارد می کند بگیرند نه جلو یک خانواده که از سر ناچاری خودش وفرزندش مجبورند این همه مشقت را تحمل کنند .واقعاً متاسفم ازدولت ومجلس که دم از انقلابی گری می زند.
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      سلام لطفا شماره تماس از این خانواده بدید ما معلمان منطقه دو تهران اماده کمک هستیم برای مدوا و انتقالش به تهران و تهیه تبلت
    • سهیلا IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      اگه واقعا بخوای کمک کنی میتونی پیداش کنی
    • AE ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      درود به شرفت جوان مرد احسنت
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    سلام شما که زحمت کشیدین گزارش دادین کاش یه شماره کارتم میدادین یه نفرم یه نفره درسته نمیتونیم همه بچه ها رو نجات داد.ولی خب یه نفر رو میشه
    • یونس IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      خواجه در بند نقش ایوان است خانه از پایبند ویران است،،
  • علی IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    اونهایی که می تونندبهش کمک کنند.
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      52 1
      اخه یه شماره ای چیزی چجوری کمک کنیم
  • زهرا IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    سلام لطفا اگر میشود شماره تماس این مادر را بدهید من حاضرم گوشی خودم را به پسرش بدهم یا برایش یک.گوشی بخرم من کاری به بقیه ندارم. من خودم یک کارمند جز و مثل این مادر تنها با پسر پنج ساله ام زندگی میکنم ولی حاضرم هم در مخارج درمان هم گوشی تا انجایی که امکان دارد بهشون کمک کنم
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    بچه ای که میخواد درس بخواند اما مجبور هست جان خودش را بخطر بندازه اقای عسگری رئیس صداوسیما وظیفه شماست این وخبرومشکلات های مردم را توقاب تلوزیون نشان بدهید
    • فرشيد IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      درودبرشرفت
    • خلیج فارس IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      خدا یار همیشگی تان باشد تن آدمی شریف است به جان آدمیت نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    این واقیتها را ببینید صبح تا شب به مردم دروغ نگوید دیگه مثل 50 سال پیش نیست سرتان را بخوارانید شب در شبکه های اجتمایی مردم می بینند
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    با سلام لطفا اگه راهی برای کمک به ایشون هست بفرمائید. ممنون
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      آقای صدا وسیما به جای اینکه روزانه دروغ پراکنی کنی چند دقیقه هم واقعیت فلاکت زدگی مردم راپخش کن ما اگر پولبرنداشتیم کولبر هم نخواهیم داشت واگر اختلاسگر نداشتیم الان بیکار نداشتیم وهزاران اگر.... !!!!!
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    واقعا از ناراحتی وبغز چیزی نمیشود گفت فقط ازخدا میخاهم که هرچه زودتر کسانی که مسبب بدبختی مردم میشوند به بلایی بسیار سخت گرفتار شوند. ایکاش داشتم ومیتونستم یه کاری بکنم اه اه اه
  • روح الله IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    وجدان خواب رفته ی مسئولان دیگر بیدار نمیشود مانی جان.
  • بی نام DE ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    لطفا شماره حساب از ایشون بذارید تا مردم کمک هاشونو مستقیم به حساب خانم واریز بکنن . شماره حساب بنیاد و موسسه و .......... مورد اعتماد مردم نیست فقط شماره حساب خانم توسط سایت شما اعلام بشه اعتبار داره
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      بخدا اگ مردم ثروتمند هر کدوم ب چنین خانواده هایی بی بضاعتی کمک کنن دیگ فقیری تو ایران نمی مونه،اهایی ثروتمندا ب فکر اخرتتون هم باشید خواهش میکنم ب چنین ادمایی فقیری کمک کنید جایی دور نمیره عوضشو میبینید
  • دانیال FR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    در صورت امکان شماره ای از ایشان برای بنده ارسال بفرمایید. سپاسگذارم
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    ننگ برماااا
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    این همه گوشی قاچاق می گیرن چکار می کنن نمیشه بین این جور دانش اموزا ن تقسیم کنن فلان مسول اومده میگه فلان هزار سیم کارت بین دانش اموزان تقسیم کردیم یکی نیست بگه الان سیم کارت تو بازار یکی بخر ۳تا ببر بهت میدن شما بهتر نیس فکر گوشی باشید برای دانش آموزان بی بضاعت
    • مهدی IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      34 19
      با سلام مثیکه خود دولت بیشتر از همه نیازمند به کمک میباشد چون از دیگران بدبخت تر و بیچاره تر هستن
  • گمنام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    از همشهری درخواست داریم ارتباطی با مادر بزرگوار برقرارکنند و یک شماره کارت برای کمک مالی هم برای هزینه بیمارستان و هم خرید موبایل بگیرند.خوندن اینجور خبرها به غیرت آدم برمیخوره چطوری مسئولین شب راحت میخوابن ای خدا
  • زهرا IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    314 9
    واقعا متاسفم برای این دولت که باید زنان بی سرپرست اینطور زندگی کنن وبرای ی مادر چقدر سخت و دردناک هست دیدن فرزندش بااین حال چرا دولت عزیز کاری نمیکنه تا کی دیگه خیلی کشورها اصلا گدا ندارن بچه کار ندارن ازبس رسیدگی میکنن کشور ما ازهمه لحاظ غنی است زمان مشکلات مردم وخیرین کمک میکنن پول خمس کاراتو فطریه جواب تمام زنان بی سرپرست رامیده دیگه هنوز پولها و نذورات داخل ظریح و امامزاده ها که هست چرا چرا؟متاسفم برای خودم وبچهام و روناک عزیز وپسرش مانی که دولت نمیخواد ی حقوق ثابت برای زنان سرپرست درست کنه نکه با ۱۰۰یا۲۰۰هزار انگار داره صدقه میده حداقل کمتر از۵میلیون نباید باشه
  • ناشناس IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    با سلام الان خیلی از آدما گوشه کنار مملکتمون هستن که اینجورین اینارو با مسئولانی که درامد ملیونی میگیرن ببین انقدر که ادا میکنن جنگ نیس یا هر چی دیگه ولی مردم دارن از فقر رو بیچارگی بی پولی تن فردشی میکنن یا خیلی آبرو دارا اینجوری بشن تا به حال خودشون تو فقر بمیرن جرا کسی به فریاد مردم مستحق نمیرسه چرا باید تو این مملکت فقر بیداد کنه فقط مسئولین ادا میکنن ولی هیچ خبری از این ادا نیس مردم دارن با سختی وفشار زیاد زندگی میکنند
  • ناشناس IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    با سلام الان خیلی از آدما گوشه کنار مملکتمون هستن که اینجورین اینارو با مسئولانی که درامد ملیونی میگیرن ببین انقدر که ادا میکنن جنگ نیس یا هر چی دیگه جرا کسی به فریاد مردم مستحق نمیرسه چرا باید تو این مملکت فقر بیداد کنه فقط مسئولین ادا میکنن ولی هیچ خبری از این ادا نیس مردم دارن با سختی وفشار زیاد زندگی میکنند
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    326 5
    به خدا این بچه رو بجای بچه خودت میزاری دلت کباب میشه ،خدا باعث و بانی این همه بد بختی ملت ایران رو لعنت کنه
  • سیاوش IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    متاسفم برای یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا که بیشتر مردم کوردش کولبر و بعضی از مردمش تا کمر توی سطل زباله دنبال لقمه نون هستن
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    به خاطر یه عده قاچاقچی بی شرافت که در شهرهای کردستان، هستند، این بیچاره ها رو اجیر می کنند که با هزار بدبختی کالاهای سنگین مثل یخچال و کولر گازی و ماشین لباسشوئی و لاستیک و لوازم خانگی رو از آن طرف مرز به ایران منتقل کنند. اغلب این کالاها چینی و ترکیه ای است. واقعا دولت به نوعی دچار سرگیجه و ایست مغزی شده. آخر چگونه است که نمی تونه چاره ای برای لز بین بردن کولبری که نوعی خفت ملی است، بکنه
  • M. IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    باید همچین اتفاق هایی بی افتد تا مسئولین به خودشون بیان
  • س IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    لعنت خدا باد برهرظلمی این انقلاب وجمهوری اسلامی کجایی امام خمینی بیای ببینی ملت ایران چطوری زندگی میکنن..بعد مسولین چطور زندگی لاکچری دارن ملت ایران گرسنن وفقیررررررررر
    • رها IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      والا هزاران اتفاقم امثال این اتفاق بیفته بازم هیچ
  • داریوش IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    خواهش میکنم ش کارت این خانم را بزارین فقط ش کارت خودش نه موسسه ....09173417970تلفن من هست
  • قدرت خالص IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    خدایا کی باید به درد این ملت برسه جواب مادر مانی را کی باید بده پس این دولت هیچ وظیفه یی برای رفاه این ملت نداره جواب خدا را کی میده
    • یونس IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      22 2
      خدا ازت راضی باشد
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    اون مامورکه پرت شدن مانی رودیدچراروناک روباپسرمجروحش ول کردورفت حداقل طفلکی روبیمارستان میرسوندخیلی بی انصافیه
  • جفر IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    245 7
    متاسفانه ما آدم ها اگر مورچه ها زیرپامون له بشه، میگیم آخ مرد،،، اما اگه یه فیل بمیره ممکنه حتی براش گریه کنیم، احساساتمون هم نمایشی هست
  • عبدالله محمدی FR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    138 7
    ... اما چون هزینه مداوایش را نداشتم ...
  • US ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    باز هم خدا رحم كرد
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      53 5
      قربون خدا برم ادمهای که برای زندگی دست وپا میزنن گرفتارشون میکن دیگه بجز غصه خوردن چیزی دگه ب مغز خطور نکرده
  • بنده خدا IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    این مسئله و امثال آن را به مسئولین محترم تبریک باید گفت صد در صد جواب خدا را هم میتوانید بدهید
    • لیلا IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      155 8
      واقعا جای تاسف و گریه داره
  • بهزاد NO ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    137 9
    لطفن شماره تلفنی از این کولبر اگر دارید در اختیار من بگذارید
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    با سلام متاسفیم ک هیچ وقت برای مشکلات دنبال راه حل ریشه ای نیستیم اگه این خانوادهادنبال کمک دیگران بودندزودتر اقدام میکردند، خواهشاً با این ترحم بیجا توهین نکنید
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    بچه های خودتون پول پارو میکنن اونوقت این بچه باید بخاطر یه گوشی جونش رو به خطر بندازه. تف
  • M IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    من واقعا دلم سوخت . چه بسیار که من حسود بودم و چه بسیار که نا شکری کردم . بعضی افراد وضعیتشان خیلی سخت تر از زندگی ماست پس سعی کنیم همه مثل هم باشیم چشمانمان به دستی نباشد و به یاد داشته باشیم همه یک نوع هستیم . واقعا دلم به درد اومد خیلی ها سر همین بحث کرونا و این حرفا سود بردند وخیلی ها ضرر کردن و رنج و عذاب کشیدند و خیلی ها عزیزانشون رو از دست دادند . لطفا یکم بیشتر هوای همو داشته باشیم . خدا به ایشون هم سلامتی بده و به خانوادش صبر بده.
  • mohammadreza IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    349 9
    اگه ما پولبر نداشتیم کولبر هم الان نداشتیم:)
    • حامد IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      100 2
      دمتگرم محمدرضاعالی گفتی
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      115 8
      طوری که نیست فدای سراقازادها که گوشی از جنس طلا دارن
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      خخخخخخخ...... درست گفتی .... و همیشه پولبر، پولبره ..کولبر هم کولبر، با این ملت بی بخاری که ما داریم.... دیدید سر یک سیاه پوست که کشته شد چه بلوایی در آمریکا به راه افتاد هنوز هم ادامه داره مردمش ول کن نیستن.... حالا حالا مونده غیرتمون بشه مثل اونها...... حالا گیریم که حساب روناک هم پر شد این دیگه آخریشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • زهرا IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      110 3
      الهی بگردم من سختی زیاد کشیدم وقتی درس میخوندم ولی نه اینجوری انشاالله خداصبر بده به مادرش خدا کمک کنه وخدا لعنت کنه همه این حرام خوران کشورمونو که همه به داد اومدن
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    93 54
    چرا از دوستانش هدیه نمیگیره ...
  • ایرانی IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    81 32
    سرافکنده وشرمساریم جوان عزیزمان رفته دلسوزی هرکسی ازجمله خود من حرف مفتیست که مامیزنیم
  • محمد سرلک IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    165 7
    آقایون وآقا زادهاشون باید تو ناز و نعمت زندگی کنن بعد یه سری ها هم برای یه لقمه نون اینجوری از بین برن،، خدا لعنتتون کنه
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    85 7
    سلام لطفا ی مشخصات یا تلفن از مادر مانی بذارید .شاید بتونیم کمکش کنیم .
  • منتظر JP ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    75 10
    امیدوارم مانی ومانیهای دیگمون به آرزوهای قشنگشون برسن واینکه هیچ فاصله طبقاتی وجود نداشته باشه تا همه باهم شاد باشیم
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    69 5
    کولبر ناکام باید احسن به متولیان مملکت گفت و خسته نباشید.
  • طاهره IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    68 3
    خدا نگذره از کسی که مسئول درک نمیکنه
  • مرجان IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    ازاین درد بمیریم رواست. من معلمم ، خیلی از بچه ها گوشی ندارند و ااز تحصیل باز موندند. تورا به خدا خودمون به داد خودمون برسیم. این حاکمان می روند و ما مردم هستیم که نهایتا با هم می مونیم . به هم رحم کنید تا خداهم به شما رحم کند. به مدارس محروم شهرهاتون مراجعه کنید،دانش آموزانی که گوشی ندارند، در شاد عضو نشده اند، بگویید انها را به شما معرفی کنند، حتی شده گوشی کارکرده براشون ببرید. نگویید دولت باید بدهد،دولت ها قرار نیست چیزی به ما بدهند، یادتون باشه ما قراره با هم برای هم بمونیم و نسل بعدی قرار است اینجا را بسازد، نسل بعدی را دریابید، به خاطر بچه هامون...
  • امین IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    95 3
    با سلام متاسفم بابت این اتفاق لطفا شماره حسابی در سایت درج کنید تا بتونیم کمکی به این خانواده بکنیم
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    71 1
    واقعا باعث تاسف این همه دارن از این کشور پول میدزدن میلیارد میلیارد خونه میگیرن بعد این بچه بی گناه باید اینطوری بهش ستم شه، کاش ی زمین لرزه ای بیاد همه ی ادمارو از بین ببره ک اینقد تو دنیا ظلم نشه، لعنت ب این دنیاوادمایی پول پرست
  • نجفی RU ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    81 3
    لطفا شماره تماسی رو برای کمک به این خانواده ایمیل کنید. تنها خواندن خبر و متاسف شدن که دردی دوا نمی کند.
  • پیام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    70 6
    من خودم کرد هستم و در تمام سالهای عمرم همیشه شاهد یک فرق و تبعیض بزرگ نسبت به شهرهای کرد نشین غرب کشور بودم. نه اشتغالی نه کارخانهای بزرگی نه برنامه ای برای بهبود وضعیت معیشتی مردم هیچ چیزی ندیدم در حالیکه غرب کرد نشین کشور پر از منابع طبیعی هست مثل معادن نفت گاز کشاورزی دامپروری و..... حال همه رو اوردن به قاچاق کالا نه مواد یا چیز دیگر امیدوارم مسئولین فکر کنن که غرب کرد نشین جز ایران است ولاغیر
  • مریم فرخنده IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    69 7
    سلام اشکمان دراومد اما این حل مساله نیست لطفا گزارشگر محترم پیگیر این هانم باش و شماره کارت ب ما بده لطفا
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    50 6
    علی برکت الله
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    63 9
    واقعا دم مسئولین کشور عزیزمون گرم ،که اینقدر به فکر مردم خودشون هستن ، اخبار ایران که نگاه میکنی ایران گلستان ،اصن مردم مشکلی ندارن ،مشکل فقط مال خارج از مرزهای ایرانه،
  • علیرضا IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    60 5
    درود به شرف و غیرتش تو این برهه زمانی که همه به فکر منفعت خودشون کار میکنن هستند کسانی که آبرودار هستند و نیازمند نیاز های اصلی چه کسی پاسخگو هست ؟ هیچ کس
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    74 3
    اون ماموران مرزبانی وقتی دیدند بچه از کوه افتاد به چه حقی محل رو ترک کردند؟چرا برای کمک نرفتن؟خدایا چه بلایی سر مملکتمون اومده؟ تا کی؟تا کجا؟
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    113 5
    واقعا احسنت به غیرت مسئولین محترم نمی دونم اینا وجدان ندارن آیا؟چگونه این همه بدبختی مردم رو میبینن ولی خم به آبرو نمی یارن.
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    71 3
    به ابوالفضل قسم بغضم گرفت کاش میتونستم کاری برایشان کنم.....
  • فاطمه JP ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    73 7
    احسنت بر دولت تدبیر .مردم هر روز فقیرو فقیرتر .ریشه ایران خشک شد
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    79 2
    من حاضرم گوشی خودم رو بهش هدیه کنم
  • هادی IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    90 5
    کاش امثال اکبر طبری اعدام میشد
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    56 5
    سلام لطفا شماره حساب به این ادرس ایمیل شود تا کمکش کنیمm.ilka@ttbank.it
  • سلام لطفا تادیر نشده یه شماره از مادر این بچه بفرس IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    50 3
    سلام لطفا تا دیرنشده یه شماره از مادر این بچه بفرستین تا بتونیم کمک کنیم
  • محمدکاظم IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    56 6
    فریاد این کودک درونم پیچیدخداکنددولت مردان به فکر تمام مانی هایی بیفتند که به فکر رسیدن به شاد دارند این طور نابود میشوند
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    44 2
    اگه یه شماره کارتی از این خانم دارید لطفا پیامک کنید.من یک میوه فروش بیش نیستم .شاید بتونم کمک کمی به این خانواده بکنم.اگه شماره کارت خود اون خانم رو بزاری خیلی خوبه اینجوری هرکسی میتونه یه کمکی بکنه.اندک اندک جمع شود وانگهی دریا شود این شماره منه۰۹۳۸۱۲۰۰۷۵۳
  • سعید صادقی IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    41 5
    بنظر من اینقدر در تهران انسانهای فرشته هستند که پای همه چیز این بچه هستند درمان خونه پول موبایلش خرج تحصیلش و همه چیه این ببر وش تهران وبه خیرین بگن نتیجه اش عالی است حتما برون
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    62 5
    اینو باید اون ادمهای حرام خور ببینن تا پول بیت المال رو غارت نکنن
  • مجید IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    55 9
    دلم می سوزد و کاری نم آید زدستم شبها همش گریه میکنم تا کم شود دردم. لطفا شماره ای از این خانم برای بنده ارسال نمائید جهت کمک
  • محمد IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    63 7
    از لحظه ای که خوندم دارم ازناراحتی دق میکنم ولی نمیدانم مسولین چکار میکنند
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    62 3
    اشکم دراومد . خدا تو این شرایط به داد زنان بی سرپرست و بد سرپرست سرزمینمون برسه و این پسر غیرتی رو شفا بده
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    64 1
    سلام خدا از مسببین نگذره
  • ناشناس IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    58 2
    مسولین میشه پنبه هارو از تو گوشاتون در بیارید ،عینک هاتونو بزنید.........
  • واحدی IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    47 3
    میشه شماره حسابی رو بزارید داخل صفحه تا بهشون کمک مالی بکنیم؟
  • احمدی US ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    36 3
    لطف شماره کارت این خانم فداکار و پسر با غیرت را اعلان کنید یا خص ضر برایم بفرستید درود بر شرفتان
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    43 6
    سلام تورا خدا یه شماره حساب از مادرش بفرستین
  • نرگس IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    37 3
    تنها کاری که میتونم برای مانی بکنم ابراز تاسفه ای کاش کسانی بودند که کمک میکردند
  • بی پولبیمنزل IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    53 6
    شرم بر این دنیا ما در مرزها خیلی بدبختیم. کاش اهل سومالی بودیم
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    50 6
    متاسفم از غیرت مسئولین دلم برای مادر مانی و مانیهای ایران ناراحته.
  • ایرانی IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    45 5
    باسلام .خواستم خواهش کنم یه شماره کارت خود این مادر مهربان و زحمت کش را اعلام نمایید باسپاس از شما
  • امیر IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    46 4
    ان وقت انتظار داریم خدا به ما رحم کنه
  • دریکوند IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    36 4
    افسوس و صد افسوس برای مظلومیت ومحرومیت ملت ما
  • ا ق IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    36 3
    ای خدا به داد این بی چاره ها برس
  • علی NL ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    51 3
    همشهری آنلاین، آقای محمد جعفری، ازتون صمیمانه تقاضا دارم خودتون پیشقدم بشید و شماره حسابی کارتی چیزی از ایشون رو بدید تا کمکشون کنیم، میدونم غیر مادر نمیزاره اینکار انجام بشه، ولی لطفا سعیتونو بکنید، خواهش میکنم ازتون!
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    68 4
    ایران بهترین و مهربانترین مردم دنیا رو داره درود خدا بر هموطنان غیرتمند عزیزم افسوس که مسولین از جنس این مردم نبوده و نیستن ونخواهند بود
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    82 10
    خدایا این بچه های مظلوم هیچ گناهی ندارن،خودت همیشه پشتیبانشون باش،مسئولین این پیامارو میخونید؟
  • RO ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    72 5
    واقعا تاسف داره واسه دولت ایران
  • ص.س IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    66 4
    شرمندگیمو کجا ببرم که دستم خالیه از این غصه باید مرد شماره کارت بذارید تا هر چقدر کم، بتونیم کمک کنیم. همه ی بچه های این سرزمین فرزندان دلبند ما هستن
  • ۱۷۵۳۳۷۰۱۳۷ IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    116 5
    حالم خیلی بده فقط اشکهایم بی اختیار میریزه هیچ کاری ازمن برنمیاد فقط ارزومیکنم حالش خوب بشه خدایا امام زمانت را به دادمان برسان
  • جواد صالح پور IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    121 8
    سلام . من 32 سال پیش در مناطق غربی خدمت کردم . مردم غرب و شمالغرب اصیل ترین و با محبت ترین و زحمت کشترین مردم ایران زمین هستند . مانی عزیز برای اتفاقی که برایت افتاد خیلی متاثر شدم . از روزنامه همشهری تقاضامندم ترتیبی دهد شماره حساب مادر مانی عزیز . خانم روناک رستم زاده را پیگیری کند و برای کسی که تمایل دارد بفرستید . ممنونم مانی جان سلامتی و تندرستی تو را از خدا طلب میکنم
  • نصیبه IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    12 2
    پروردگارا هممون را یک جا خلاص کن
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    19 0
    واقعا جای تاسف داره اگه آدرسی چیزی هست حتما ارسال کنید تا کمک کنیم
  • نصیبه IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    11 1
    پروردگارا هممون را یک جا خلاص کن
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    23 0
    گناه این مردم روزگارتان را سیاه خواهد کرد دزدان از خدا بیخبر
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    19 1
    کسی میدونه این پسر درتهران کدوم بیمارستان بستریه
  • ناشناس IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    10 2
    ما ایرانیا از روزی که بدنیا اومدیم بدبختیم هر چقد هم خوشبخت باشیم بازم بدبختیممم
  • یزدان پهلوان IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    12 1
    واقعا قلبم شکست با خوندن این مطلب و جایه تاسف داره که همچین اتفاقاتی در کشور بزرگ ایران میوفته و درحال اتفاقه با این کاراشون فقط و فقط اسم ایران رو لکه دار میکنن و از بین میبرن هم به مردم ضربه های بزرگی زدند و در ادامه هم میزنن اگه همین اوضاع ادامه پیدا کنه طولی نمیکشه که نابودی ایرانو با چشمانمان ببینیم و حسش کنیم و این موضوع دردناکه
  • حامد IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    41 3
    علی برکت الله بگید. خداازتون نگذره بااین شرایطی که درست کردید برامردم بترسید از روزی که صبرمون تموم بشه
  • شمیم IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    40 2
    در کشور اسلامی نباید وضع معیشت مردم اینطوری باشه واقعا متاسفم
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    31 2
    واقعا دلم ریش ریش شد منم زن سرپرستم و ی پسر دارم وقتی مانی رو جای پسرم تصور کردم دلم آتیش گرفت لطفا شماره حساب بذاریم از این مادر محترم تا هرکدوم هر چقدر که در توانمان هست به ایشون کمک کنیم
  • یه هموطن AE ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    23 3
    این چه وضعیه تو این مملکت...آدم قلبش درد میگیره...مسئولین فقط یکم انسانیت ب خرج بدین.
  • عباس دلارامی CH ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    19 0
    چقد خوب میشد اگه از این خانواده شماره حساب هم داشتید.
  • مونا IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    14 25
    ببخشید این پسر عزیزمون این سلفی زیبا رو با چه گوشی انداخته؟؟؟
  • بدبخت IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    35 11
    حالا که بچه های ما برنامه شاد دارند بااین دانش آموز بدون گوشی فرق نمی کنه چون الان ۲هفته مدارس می خواد ال این درس بده هی قطع می شه
    • Morteza IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      24 3
      شاید گوشی داشته خراب شده یا فروخته مشکل شما سلفی ایشونه یا ساندیسی که میخوری
  • دنیا IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    17 0
    چو عضوی بدرد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار بخدا ک اشکم دراومد و دلم آتیش گرفت فقط یک لحظه خودتون رو بجای مادر مانی بزارین... اگه همچین اتفاقی تو ی کشور دیگه افتاده بود تی وی 24 ساعته گزارش میداد... متاسفم برای جامعه‌ای ک کودکانش بجای بازی کردن و درس خوندن دنبال کولبری باشن.. ننگ بر حاکمان ظالم
  • پرسپولیس IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    26 0
    میگن مدرسه نیاین کرونا هس باشبکه ی شاد درسارو ادامه میدیم .اگه یکی گوشیه هوشمند نداشته باشه یه جوری میگن گوشی بخرین انگار حیاطمون یه درخت پول هس هر وقت پول لازم داشتیم مثل میوه برمیداریم .واقعا جای تاسفه به خاطر یه گوشی پسر نوجوان به وضع بیفته
  • حلما IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    21 2
    لعنت به اون ماموری که حتی حاضر نشد به بیمارستان انتقالش بده.توف به غیرت ت که مثلا ناجی امنیتین و جان یه آدم که از سرناچاری حاضره باسن کم ش اینقدباروجابه جا کنه به خطر انداختین.واقعا بااین همه ناعدالتی بمیریم رواست.اون آموزش پرورشی که این همه پول ازمردم میگیره چه غلطی میکنه؟جدای اینکه از دولت پول میگیرن ازملتم که به هربهانه ای میگیرن.کلاه تون روبالاتر بزارین جنابان.چقد امثال مانی توی ایران هست وشما راحت شب میخوابین
  • محمد IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    14 0
    با سلام اگه کسی بخواهد کمکی به این پسر بچه بکنه چطوری میتونیم پیدایشان کنیم . در ضمن آی در کشوری نمی دونن فلان چرا اینطور مسایل هست رو ول کنید کاری که شده باید همه باهم کمک کنیم این بچه سرپا پشه .یا علی مدد
  • 31743174 IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    10 1
    کاش شماره حساب از این خانواده داشتیم که با کمک مردم و واریز حتی ده تومان هزینه درمان این پسر پرتلاش و زحمت کش جمع میشد . و در آینده شاهد درخشش این پسر بودیم
  • عیسی خادم IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    18 4
    ای بابا سروزیران ودختران تاجرشان سلامت مگه چی شده یه کولبرمرده دیگه ادم نمرده که یه کولبرمرده راستی مگه کولبران و ادمهایی مثل ماکه وضع مالی خوبی نداریم مگه چقدر ارزش داریم
  • امیر IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    35 8
    خدایا ما را ببخش که در شناخت افراد محتاج کوتاهی کرده ایم .البته ما دیگر از مسئولین انتظاری نداریم .سالهاست ماهیتشان را شناخته ایم .خودمان باید برای هم نوعمان تلاش کنیم .