یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

زمینه صادرات خرما و میگوی تولیدی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به فروشگاه‌های خرده‌فروشی روسیه فراهم شد.

صادرات

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد اروند، معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند خوزستان گفت: صادرات این دو محصول استراتژیک منطقه به صورت ویژه با همکاری انجمن دوستی ایران و روسیه در حوزه بازاریابی و گرفتن استاندارد این کشور برای بسته‌بندی و توزیع در فروشگاه‌های خرده‌فروشی و عمده‌فروشی در روسیه در حال انجام است.

سیدعلی موسوی به مفاد این تفاهمنامه به منظور تسهیل در اجرای طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری با هدف رشد و شکوفایی منطقه آزاد اروند با اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه اشاره کرد و افزود: فعال‌سازی خط ترانزیت روسیه، ایران و عراق از طریق مرز تجاری شلمچه در دستور کار قرار دارد. برگزاری نشست‌های دوره‌ای برای تقویت نقاط قوت و رفع موانع موجود پیش‌روی توسعه اقتصادی منطقه و تجارت با روسیه و اورسیا از مفاد دیگر این تفاهمنامه است.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: نشست‌ تخصصی روسیه‌شناسی برای مدیران، تجار و بازرگانان منطقه، تهیه بانک اطلاعاتی جامع بازرگانان و صنعت‌گران روسی و فعالان اقتصادی منطقه برای دسترسی و ایجاد زمینه تعامل دو طرف  نیز برگزار خواهد شد.  

موسوی، جذب سرمایه‌گذار روسی در بخش نیروگاهی و انرژی را از برنامه‌های آینده منطقه آزاد اروند برای توسعه تجارت با کشور روسیه بیان کرد و گفت: زمینه لازم برای سرمایه‌گذاری ایرانیان مقیم روسیه در توسعه بنادر خرمشهر و آبادان فراهم شده است.

کد خبر 548900

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خوزستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha