دانشگاه علوم پزشکی گیلان ماجرای بیعانه گرفتن برخی از داروخانه‌های صومعه‌سرا را برای رزرو کردن واکسن آنفلوآنزا توضیح داد.

واکسن آنفلوآنزا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این که  بر اساس بررسی‌های میدانی متاسفانه خبر گرفتن بیعانه برخی از داروخانه‌های صومعه‌سرا برای رزرو واکسن آنفلوآنزا صحت دارد، گفت: گرفتن هر گونه وجه برای رزرو یا ارائه واکسن آنفلوآنزا یا هر داروی دیگری تخلف است و قطعا با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

شهریار دبیریان با بیان این که هیچ داروخانه‌ای حق دریافت بیعانه در قبال رزرو دارو و یا واکسن آنفلوآنزا را ندارد، افزود: مردم در صورت مشاهده تخلف می‌توانند موضوع را گزارش دهند و قطعا با مدیران داروخانه های متخلف بدون اغماض برخورد می شود.

وی با اشاره به این که برخی از سودجویان در صدد تشویش اذهان عمومی برای هجوم به داروخانه‌ها برای دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند، ادامه داد: واکسن آنفلوآنزا نمی‌تواند فرد را در مقابل ویروس کرونا مصون نگه دارد.

مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: این تصور که با تزریق واکسن آنفلوآنزا می‌توان بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از خطر ابتلا به کرونا در امان ماند اشتباه است و مردم باید همچنان برای مقابله با ویروس کرونا، دستورالعمل‌های بهداشتی را که همان استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون و پرهیز از ترددهای غیر ضروری است رعایت کنند.

دبیریان بیان کرد: البته تزریق واکسن آنفلوآنزا برای برخی از افراد و گروه‌های پر خطر برای ایمن‌سازی بیشتر بدن توصیه می‌شود.

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: ثبت‌نام متقاضیان دریافت واکسن آنفلوآنزا یا پیش فروش واکسن از سوی داروخانه تخلف است و بازرسان در اسرع وقت به این تخلف رسیدگی می‌کنند و برابر قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف، موضوع را در اسرع وقت به سامانه ۱۹۰ یا شماره تلفن۶ - ۳۳۶۲۱۴۲۳  داخلی ۱۳۸ معاونت غذا و دارو اطلاع دهند.

کد خبر 548885

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گیلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha