یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
۰ نفر

رئیس اداره گاز شیروان گفت: تاکنون ۵۵ واحد از مرغداری‌های این شهرستان به شبکه گاز متصل شده‌اند.

مرغداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  علی‌نقی محمدی، یکشنبه ۲۳ شهریور اظهار داشت: تعرفه گازرسانی به مرغداری‌ها مشابه بخش کشاورزی است که نرخ گازبها به ازای هر متر مکعب در زمستان، ۶۹۰ ریال و در تابستان، ۹۲۰ ریال محاسبه می‌شود.

وی گفت: با توجه به افزایش مصرف گاز مرغداری‌ها در زمستان، برای این‌که این بخش تولیدی متحمل هزینه‌های زیاد نشود، نرخ گازبهای آن کمتر از تابستان تعیین شده است. اخیرا گازرسانی به سه واحد مرغداری این شهرستان نیز با اعتبار چهار میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال و همچنین گازرسانی به ۲ واحد کشت گلخانه‌ای با اعتبار ۲۴۰ میلیون ریال به اجرا درآمده است.

محمدی در خصوص گازرسانی به روستاهای شیروان نیز گفت: اینک تمامی روستاهای این شهرستان، جز روستای رشوانلو که به دلیل نبود جاده دسترسی از خط انتقال گاز بی‌نصیب مانده است، به شبکه گاز سراسری وصل شده‌اند.

شهرستان شیروان ۹۰ واحد مرغداری دارد که هم اینک ۵۰ باب آن با ظرفیت تولید بیش از یک میلیون و ۲۶۶ هزار قطعه در چرخه فعالیت هستند.

میزان برخورداری مناطق شهری شیروان از گاز طبیعی ۱۰۰ درصد و نواحی روستایی ۹۸ درصد است.

این شهرستان ۵۳ هزار و ۲۶۹ مشترک گاز دارد که از این شمار ۲۶ هزار و ۶۲۹ خانوار شهری، ۱۶ هزار و ۸۲۶ مشترک روستایی و مابقی صنایع و واحدهای تولیدی و گلخانه هستند.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی محسوب می‌شود.

کد خبر 548707

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha