یک رسانه تخصصی آمریکا درباره سلاح‌های ناشناخته این‌ کشور که مشابه آن در سایر کشورها موجود نیست، صحبت کرده است.

ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اسپوتنیک گزارش داد که نشریه تخصصی Popular Mechanics در گزارشی می‌نویسد: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با صحبت در مورد سلاح‌های ناشناخته آمریکایی که ظاهراً نه روسیه و نه هم چین نمونه آنها رادر اختیار ندارند، به احتمال زیاد کلاهک‌های هسته‌ای W۷۶-۲ را مدنظر گرفته بود که ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۸ ساخت آنها را اعلام کرد.

پیش از این روزنامه واشنگتن پست با استناد به گزیده‌ای از کتاب باب وودوارد، روزنامه‌نگار واشنگتن پست با عنوان "خشم"، اظهاراتی از دونالد ترامپ نقل قول کرده بود که در آن ترامپ از سیستم تسلیحات هسته‌ای سخن گفته که روسیه و چین هرگز حتی نام آن را نشنیده‌اند.

این اظهارات ترامپ در مورد یک سیستم تسلیحات هسته‌ای در بخشی از کتاب آمده است که در آن ترامپ درباره دوره ریاست جمهوری‌اش در سال ۲۰۱۷ بحث می‌کند؛ زمانی که آمریکا و کره شمالی در آستانه جنگ به نظر می‌رسیدند.

 ترامپ در این مصاحبه به وودوارد می‌گوید: من یک سیستم تسلیحات هسته‌ای ساخته‌ام که هیچ‌کس تا به حال در این کشور نداشته است. ما تجهیزاتی داریم که هیچ‌کس نه دیده و نه شنیده است.

وی اضافه می‌کند، تجهیزاتی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین هرگز تا به حال به گوششان نخورده است.

بر اساس این گزارش ممکن است ترامپ به W۷۶-۲ اشاره کرده باشد؛ یک کلاهک هسته‌ای کم‌بازده که ساخت آن توسط کاخ سفید در بررسی وضعیت هسته‌ای ۲۰۱۸، سفارش داده شد.

تولید سلاح هسته‌ای موسوم به W۷۶-۲ در مجتمع هسته‌ای پانتکس واقع در منطقه پانهندل ایالت تگزاس آغاز شد. این سلاح نوع دیگری از سلاح موسوم به W۷۶-۱ است که سلاح اصلی هسته‌ای قابل پرتاب از زیردریایی نیروی دریایی ایالات متحده محسوب می‌شود.

کد خبر 548657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha