مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
۰ نفر

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: در راستای یکپارچه‌سازی اراضی ملی و اجرای طرح کاداستر، ۵ هزار و ۷۴۰ هکتار از اراضی ملی مرتفع‌ترین قله استان فارس در شهرستان اقلید، معروف به کوه بِل با اخذ سند تک‌برگ تحت مالکیت دولت قرار گرفت.

قله بل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالحسن صمدنژاد افزود: یکی از اهداف بلندمدت سازمان‌ جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در مقابله با زمین‌خواران و متصرفان اراضی ملی، اخذ اسناد تک برگ و اجرای طرح کاداستر اراضی ملی است که این مهم با همکاری های خوب اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و شهرستان‌ها در حال انجام و پیگیری است.

وی ادامه داد: با صدور اسناد تک برگ بر روی اراضی ملی علاوه بر تثبیت مالکیت دولت، از تخریب و تصرف این اراضی توسط افراد سود جو و فرصت طلب که در جهت کسب منافع شخصی خود قصد دست‌اندازی به منابع طبیعی را دارند نیز تا حد قابل توجهی پیشگیری خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان، اسناد بیش از ۲۵ هزار هکتار دیگر از اراضی منابع ملی پلاک‌های حوزه استحفاظی شهرستان اقلید در شرف صدور بنام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است که به‌زودی مراحل قانونی آن انجام و صادر خواهد شد.

کوه بل به معنای بلند، بلندترین قله کوهستان سفید از منطقه زاگرس مرکزی و بلندترین کوه استان فارس است که در بخش مرکزی شهرستان اقلید واقع شده‌است. این کوه با ارتفاع ۳ هزار و ۹۴۳ متر، یازدهمین قله بلند ایران محسوب می‌شود.  راه دسترسی به این قله از سمت جنوب شهراقلید است.

شهرستان اقلید در فاصله ۲۱۱ کیلومتری شمال شیراز در استان فارس قرار دارد.

کد خبر 548600

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha