مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به نهایی شدن انعقاد قرارداد خرید ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید، اعلام کرد: این تعداد تا پایان امسال به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت اضافه می‌شود.

اتوبوس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام این خبر افزود: خرید اتوبوس و مینی‌بوس به مانند دیگر خودروها نیست که بتوان آنها را به صورت آنی خریداری کرد بلکه باید قرارداد تولید و خرید برای آن نوشته شود و این مراحل برای ۲۵۰ دستگاه نهایی شده است.

وی با تاکید بر اینکه فرآیند انعقاد قرارداد خرید اتوبوس و مینی‌بوس زمان‌بر است، اظهار داشت: سازنده داخلی باید ابتدا تامین قطعه کرده، سپس به تولید شروع کند و مراحل ساخت تا تحویل هم به زمان نیاز دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، از زمانی که پیش‌پرداخت خرید اتوبوس و مینی‌بوس به سازنده داده می‌شود تا زمانی که خودروها تولید و تحویل شود، حداقل چهار تا پنج ماه طول می‌کشد.

وی یادآور شد: این قرارداد خرید شامل ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۳۰ دستگاه مینی‌بوس با شرکت ایران خودرودیزل نهایی شده است و طی ماه‌های آینده به ثمر می‌نشیند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: خوشبختانه اوراق مشارکت سال ۹۸ نقد شده و فرآیند انتشار و فروش اوراق مشارکت ۹۹ نیز در حال انجام است و اگر نهایی شود و به دست ما برسد، کار انعقاد خرید اتوبوس و مینی‌بوس‌های جدید برای پایتخت را پیگیری می‌کنیم.

ترفع اضافه کرد: میزان اوراق مشارکت ۱۳۹۸ برای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ۵۰۰ میلیارد تومان و میزان اوراق مشارکت امسال یکهزار میلیارد تومان است.

بالغ بر ۷۰ درصد از حدود ۶ هزار دستگاه اتوبوس تهران فرسوده است؛ در حال حاضر عمر متوسط اتوبوس‌های شهر تهران ۱۲.۵ سال می‌باشد و بر اساس مطالعات انجام شده تهران به ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد.

چند روز قبل نیز شهردار تهران در نامه‌ای به رئیس دفتر مقام معظم رهبری، رئیس سازمان برنامه و بودجه و همچنین دبیر شورای عالی هماهنگی و امور اقتصادی، وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران را وخیم توصیف کرد و تامین مالی برای خرید را از محل صندوق توسعه ملی خواستار شد.

سیدمناف هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک تهران اوایل شهریور ماه جاری با اشاره به رایزنی شهرداری تهران با دولت برای خرید اتوبوس گفته بود که دولت با تامین و خرید سه هزار دستگاه اتوبوس موافقت کرد.  

کد خبر 548474

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha