معاون کل وزارت بهداشت گفت که شیوع کووید-۱۹ موارد ابتلا به آنفلوآنزا را در کشورهای نیمکره جنوبی زمین که در زمستان به سر می‌برند، کاهش داده است.

دكتر ايرج حريرچي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت درباره پیش‌بینی‌هایی که در زمینه وضعیت بروز و شیوع آنفلوآنزا در شرایط کرونایی می‌شود، گفت: باید توجه کرد که آنفلوآنزا مانند کرونا و سایر بیماری‌های تنفسی از طریق تنفس و ذرات تنفسی منتقل می‌شود و اصولی نظیر استفاده قابل توجه مردم از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی و کاهش تماس مردم با یکدیگر مانند عدم دست دادن و...که در حال حاضر رعایت می‌شود، منجر به کاهش موارد آنفلوآنزا می‌شود.

وی افزود: رعایت همین موارد بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا، منجر به تجربه جالبی در کشورهای نیمکره جنوبی که در حال حاضر در زمستان به سر می‌برند، شده است. در کشورهایی مانند شیلی، استرالیا، آرژانتین، آفریقای جنوبی و... موارد مربوط به آنفلوآنزا که سالانه رخ می‌داد، بیش از ۹۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

حریرچی ادامه داد: بر این اساس خبر خوب این است که اگر ما همین رفتارهای بهداشتی و رعایت‌ها پروتکل‌های بهداشتی نظیر فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست و شوی دست‌ها و... را در فصل پاییز و زمستان ادامه دهیم، میزان بروز و شیوع انواع آنفلوآنزا و سرماخوردگی کاهش می‌یابد.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر می‌توانیم خطر کرونا (کووید-۱۹) را که گریبانگیر بشر شده و به نوعی تهدید محسوب می‌شود، با این اقدامات در حوزه آنفلوآنزا به یک فرصت تبدیل کنیم و نحوه مقابله با ویرس‌های تنفسی را که از طریق ذرات تنفسی منتقل می شوند، به ویژه آنفلوآنزا را نهادینه کنیم تا میزان این بیماریها کاهش یابند. اگر در این زمینه رفتارهای بهداشتی را تداوم دهیم می‌توان این معضل را به طور اساسی کاهش داد و موارد ابتلا به آنفلوآنزا را حتی برای طولانی مدت کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: بنابراین در حال حاضر آنفلوآنزا در نیم کره جنوبی که کرونا هم در این مناطق شایع بوده با تداوم رفتارهای بهداشتی کاهش یافته است و ما هم می‌توانیم این الگو را ادامه دهیم.

کد خبر 548159

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha