اگر قصد خریدن ملک در شیراز دارید و هنوز ساکن این شهر نیستید، بدانید مساحت‌هایی که در سایت‌های فروش ملک اعلام می‌شود ۲۰ تا ۳۰ متر از مساحت واقعی آپارتمان کوچک‌تر است.

شیراز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، معاملات مسکن در شهر شیراز قانون خاص خود را دارد قانونی که انگار با تمام شهرهای کشور متفاوت است. در این شهر زیرزمین و پارکینگ به قیمت آپارتمان فروخته می شود. مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک این کار را غیرقانونی می داند و می‌گوید: اگر این منطق را قبول داشته باشیم پس در و پنجره خانه ها را می توان به طور جداگانه فروخت.

برابری نرخ آپارتمان با زیرزمین و پارکینگ در شیراز

 او قول پیگیری این موضوع را می دهد و می گوید: آپارتمانی که پارکینگ و انباری ندارد قیمت اش ارزان تر از خانه هایی است که از این امتیاز برخوردار هستند اما نمی توان نرخی معادل آپارتمان برای زیر زمین و پارکینگ تعیین کرد. اگر سری هم به سایت های فروش ملک در شیراز بزنید بیشتر آپارتمان هایی که برای فروش گذاشته شده متراژ بالای ۱۰۰ متر دارند اما متراژ اعلام شده تناسبی با عکس ملک ندارد. زیرا بیش از ۲۰ متر از متراژی که اعلام شده مربوط به فضای مشترکی مانند پارگینگ و انباری است  و درصورت داشتن استخر و سالن اجتماعات این میزان به ۳۰ متر هم می رسد.

یکی از مشاوران املاک شیراز می گوید: چندین سال است که در شیراز این رویه دنبال می شود و در برخی از شهرهای دیگر هم این شیوه درحال انجام است و تنها شیراز نیست که مشاعات را بخشی از متراژ بنا محاسبه کرده و با همان قیمت می‌فروشد.

رشد قیمت مسکن در شیراز

قیمت مسکن در شیراز نیز مانند تهران در این چند ماه رشد قابل توجهی داشته است و آپارتمان هایی با قیمت نزدیک به  ۵۰۰ میلیون تومان به سختی پیدا می شود. قیمت آپارتمان با متراژ ۷۰ تا ۸۰ متر مربع در مناطق متوسط شیراز بالای یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است. به گفته یکی از مشاوران املاک شیراز مالکان در شیراز بر اساس افزایش قیمت دلار قیمت املاک خود را بالا می برند که این افزایش نا متعارف سبب کاهش معاملات در شیراز شده است.

محله

متراژ(مترمربع)

سن بنا (سال)

قیمت کل (تومان)

پاسداران، گلستان

۱۵۰

نوساز

۱۱ میلیارد و ۵۰۰میلیون

ارم

۸۷

۵

۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون

شهرک گلستان

۱۲۰

یک

یک میلیارد و ۱۷۰میلیون

قصردشت

۲۰۰

نوساز

۸ میلیارد

بیستون جنوبی

۱۲۰

۵سال

۹۵۰میلیون

شهرک پرواز

۹۰

۴ سال

۳ میلیارد و۱۵۰ میلیون  

قصر الدشت

۲۲۰

۶ سال

۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون

صدرا، فاز یک

۱۱۰

۹۶

۸۲۰ میلیون

معالی آباد

۱۰۸

۴

۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون

گلدشت، حافظ

۱۶۵

نوساز

یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون

قصردشت

۲۴۰

نوساز

۸ میلیارد و ۶۴۰ میلیون

کد خبر 548025

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha