وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات گفت: ۳۵۰ مدرسه در استان زنجان به اینترنت دسترسی ندارند.

آذری جهرمی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدجواد آذری‌جهرمی امروز چهارشنبه ۱۹ شهریور ۹۹ در جلسه شورای اداری زنجان با تاکید بر لزوم ایجاد عدالت ارتباطی در سراسر این استان، افزود: برای توسعه زیرساخت‌ها باید عدالت ارتباطی به وجود بیاید که در حال حاضر متاسفانه عدالت در ارتباطات استان برقرار نیست.

وی ادامه داد: وضعیت تخصیص اعتبار و اجرای پروژه خوب است،  ولی با وجود سرمایه‌گذاری بالا در استان، عدالت ارتباطی برقرار نیست و این به دلیل نوع جغرافیای طبیعی استان زنجان است؛ این استان هم دشت دارد هم کوهستان  که توسعه در دشت‌ها پیشرفت داشته ولی توسعه در کوهستان کمتر است.

طرح‌های آی سی تی

آذری‌جهرمی با اشاره به افتتاح نکردن طرح‌های آی سی تی، اضافه کرد: بنا بود امروز پروژه‌های آی سی تی استان افتتاح شود؛  ولی افتتاحی در استان انجام نمی‌شود، مگر توسعه ارتباطی در استان در همه مناطق برقرار شود و همه مردم استان بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با تکمیل ساختمان مرکز داده و مجتمع آی سی تی زنجان، بخشی از فضای آن به عنوان پارک اقتصاد دیجیتال برای استقرار استارتاپ‌ها اختصاص می‌یابد. برای ایجاد این مرکز ۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده و تا ۴۵ روز آینده آماده می‌شود.

آذری‌جهرمی با اشاره به مدارسی که اینترنت ندارند، عنوان کرد: در مجموع در استان ۱۵۰۰ مدرسه وجود دارد که ۳۵۰ باب مدرسه اینترنت ندارد که تمرکز این مدارس در شهرستان‌های ماه‌نشان و خدابنده است و جغرافیای منطقه سبب عقب‌ماندگی در توسعه اینترنتی است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری در استان، گفت: سرمایه‌گذاری در این منطقه زیاد است و حتی پروژه تبدیل تلفن روستایی به نوین نیز به خوبی انجام شده است. اکنون به دنبال اجرای پروژه‌های کوتاه‌مدت هستیم. همچنین مقرر شده بود که ۱۶۱ کیلومتر فیبر نوری نصب شود که ۱۳۰ کیلومتر آن انجام شده است.

اینترنت روستاها

آذری‌جهرمی با بیان این که وقتی از توسعه می‌گوییم و افتتاحی انجام می‌شود همه باید آن را احساس کنند، افزود: دسترسی به اینترنت ۲۰۷ روستا در ماه‌نشان، خدابنده، ابهر و زنجانرود و حتی حاشیه زنجان باقی مانده است که  مقرر شده در سه فاز تا اسفند این پروژه به اتمام برسد. بر اساس برنامه زمان‌بندی در ابتدای آبان ۴۴ دکل، بهمن‌ماه ۵۳ دکل و مابقی آن تا پایان اسفندماه  نصب و راه‌اندازی می‌شود.

وی اظهار کرد: تلاش بر این است که مراکز جمعیتی با جمعیت بیشتر مورد توجه قرار گیرد که خدابنده و ماه‌نشان اولویت دارد و باید تا پایان امسال شاهد توسعه آن‌ها باشیم. شرکت توزیع نیروی برق، راهداری، فرمانداری و بخشداری همکاری لازم را داشته باشند.

وزیر ارتباطات با اشاره به گزارش‌های مردمی در رابطه با مشکلات حوزه تلفن ثابت و اینترنت، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های مردمی فاز ۶ گلشهر، کوی صدرا، سایت کارگاهی شهرک مینوشهر خرم‌دره، دانشگاه آزاد خرم‌دره و شهرک ابوطالب دندی تلفن ثابت ندارد که عمده آن‌ها مسکن مهر است. این مشکل باید تا ۲۲ بهمن تمام شود که نیازمند همکاری شهرداری برای حفاری مخابرات است.

کد خبر 547768

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha