معاون عمرانی وزیر کشور از بازسازی ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس در کشور از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ خبر داد.

جمالي نژاد هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی جمالی‌نژاد در تشریح برنامه دولت برای بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور، به بازسازی ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس در سطح کشور در سال جاری و از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه اشاره کرد و گفت: در این طرح معرفی شهرهای دارای اتوبوس متوقفی به سازمان برنامه و بودجه جهت دریافت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ برای بازسازی  ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس درسطح کشور انجام خواهد شد.

وی افزود: معرفی شهرداری‌های کلانشهرها و مراکز استان‌ها به سازمان برنامه و بودجه جهت استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ نیز یکی دیگر از برنامه‌های حمایتی دولت در جهت بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور است.

وی ادامه داد: با هدف تامین قطعات برای شهرداری‌های کشور در بخش ناوگان حمل و نقل همگانی هم تفاهم‌نامه بازسازی و خرید قطعات یدکی موردنیاز ناوگان اتوبوسرانی‌های شهری کشور در ۱۲۷ شهرداری به همراه بازسازی ۵۴۱ دستگاه اتوبوس نیز به امضا رسیده است.

معاون وزیر کشور در تشریح کمک‌های دولت به شهرداری‌ها از محل ردیف کمک به نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی هم با اشاره به تلاش دولت جهت حمایت از شهرداری‌ها برای بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرها گفت: برنامه‌ریزی برای تخصیص ۹۰ میلیارد تومان کمک به شهرداری‌ها از ردیف کمک به نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در قانون بودجه سال جاری انجام شده است.

جمالی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود در تشریح عملکرد دولت برای توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل ریلی در درون شهرهای کشور به افزایش ۱۷۹ کیلومتری طول خطوط قطار شهری در کشور و در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: افزایش ۱۷۹ کیلومتری خطوط قطار شهری معادل ۵۴ درصد کل خطوط در حال بهره‌برداری کشور است. همچنین در بخش ایستگاه‌ها نیز ۱۱۲ ایستگاه معادل ۵۳ درصد کل ایستگاه‌های قطار شهری در حال بهره‌برداری ساخته شده است.

وی ادامه داد: در حوزه تامین واگن نیز ۶۵۷ واگن به تعداد ناوگان مترویی معادل ۳۶ درصد واگن‌های در حال بهره‌برداری اضافه شد و نوسازی ۷۱ هزار دستگاه تاکسی نیز در سطح کشور انجام شده است.

کد خبر 547736
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha