اگر چه در بازار فوتبالی ایران گزینه‌های شاخصی در پست مهاجم دیده نمی‌شود اما انتخاب آرمان رمضانی هم سوال‌برانگیز بود.

رمضانی

به گزارش همشهری آنلاین، مدیران پرسپولیس که در فصل نقل و انتقالات برای خرید مهاجم به شدت تحت فشار بودند دیروز آرمان رمضانی را به عنوان جانشین علیپور به خدمت گرفتند. مهاجم ۲۸ ساله‌ای که امسال سومین فصل حضورش در لیگ برتر را میگذراند. 

اگر چه در بازار فوتبالی ایران گزینه‌های شاخصی در پست مهاجم دیده نمی‌شود اما انتخاب آرمان رمضانی هم سوالبرانگیز بود.

رمضانی در ۶۳ بازی که در لیگ برتر برای سایپا انجام داده تنها ۱۲ گل به ثمر رسانده است. به عبارتی که ازای هر ۵ بازی یک گل.  این در حالی است که آمار علی علیپور به عنوان گلزن ترین مهاجم تاریخ لیگ برتر پرسپولیس و یکی از برترین مهاجمان ادواری لیگ برتر قابل قیاس با خرید جدید پرسپولیس نیست.

علیپور از زمان حضور در لیگ برتر ۸۹ بازی که در این مسابقات انجام داده موفق شده تا ۴۹ به ثمر برساند. ۵۵/. گل به ازای هر بازی که اگر استاندارد گلزنی یک مهاجم را به ازای هر دوبازی  یک گل هم در نظر بگیریم آمار علیپور حتی بالاتر از استاندارد مهاجمان بین‌المللی است. 

در واقع  مقایسه آمار علیپور و رمضانی مشخص می‌کند که مهاجم سابق سرخ‌ها سه برابر بیشتر از خرید جدید این تیم در گلزنی موفق بوده است. رمضانی در طول سه فصل حضور در سایپا به اندازه فصل نوزدهم علیپور موفق به گلززنی شده است.

اگر چه باید این نکته را هم در نظر داشت که علیپور در همه این سال‌ها و به جز یک نیم فصل حضور در راه آهن در تیمی حضور داشته که مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر بوده و البته در این سال‌ها ۴ عنوان ققهرمانی را هم به دست آورده است. موضوعی که در آمار گلزنی او هم به نوعی اثر گذار بوده است.

آرمان رمضانی مهاجم خوش استایلی است که شاید حضور او در پرسپولیس باعث رقم خوردن فصل دیگری از دوران حرفه ای اش شود. مهاجمی که در این تیم تا به اینجای کار تنها عیسی آل کثیر مدعی را به عنوان رقیب خود می‌بیند.

کد خبر 547687

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha