مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
۰ نفر

طرح جمع‌آوری دستفروشان و مغازه‌داران بدون مجوز خرید و فروش خرمای سبدی به منظور جلوگیری از سرقت خرما و همچنین جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در شهرستان بم در حال اجراست.

دستفروشي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ اکبر نجفی فرمانده انتظامی بم گفت: در این طرح به صورت ویژه با دستفروشان و مغازه دارانی که به خرید و فروش خرمای سبدی بدون مجوز اقدام کنند برخورد قاطع خواهد شد. خریداران باید مدارک شناسایی فردی که خرمای آن را خریداری می‌کنند رویت کرده و کد ملی شخص را یادداشت کند تا به عنوان مالخر در اموال مسروقه مشارکت نداشته و مدرکی دال بر اثبات ادعای خود داشته باشند.

وی اظهار کرد: خریداران خرمای سبدی مردم باید ساماندهی شود تا سارقان نتوانند از این فرصت سوءاستفاده کنند و همچنین زمانی شهروندان همکاری کرده و خرید از سارقان انجام ندهند سارق نیز دست به سرقت نخواهد زد. در راستای این طرح تاکنون ۲۵ مغازه بسته و هشت ماشین حمل سبد خرما اعمال قانون شده‌اند.

تا پایان زمان برداشت خرما این اعمال قانون‌ها برداشته نخواهند شد. شهروندان باید با مشاهده این موارد طی تماس تلفنی با ۱۱۰ پلیس را در جریان قرار دهند. تیم نظارتی متشکل از شهرداری، فرمانداری، اصناف و مجموعه قضایی در انجام بهتر این طرح در حال همکاری هستند.

شهرستان بم به عنوان قطب نخیلات استان کرمان و کشور در فاصله ۱۹۵ کیلومتری استان کرمان واقع شده است.

کد خبر 547626

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha