رئیس کل بانک مرکزی با تأکید بر مقابله جدی بانک مرکزی با سفته بازی در بازار ارز اعلام کرد: بانک مرکزی در کنار دولت آمادگی کمک به هرگونه برنامه اقتصادی است که درجهت ساماندهی به بازارها و رونق اقتصاد باشد، ولی مراقبت خواهد کرد که پایه پولی تحت تأثیر قرار نگیرد.

همتی

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالناصر همتی در تازه‌ترین یادداشت اینستاگرامی به بیان نکاتی درباره بازار ارز و پول پرداخت و تأکید کرد:  در چند روز اخیر در سایه التهابات ایجاد شده دربرخی بازارها، شاهد نوسان نرخ ارز دربازار بودیم. سه‌شنبه فاصله نرخ صرافی‌ها و بازار غیر رسمی موجب آربیتراژ در این بازار و طبعاً فعالیت گسترده سفته بازان شد.

او همچنین درباره سیاست ارزی بانک مرکزی برای جلوگیری از سفته بازی گفته است:‌ در دوسال گذشته سیاست بانک مرکزی، حضور درحاشیه بازار برای جلوگیری از سفته بازی بوده است. این امر موجب کاهش نوسانات و ثبات بازار و تعدیل تدریجی نرخ ارز بوده است. این سیاست را از چهارشنبه نیز با قدرت ادامه خواهیم داد.

همتی از مبادله ۱۰۰ میلیون دلاری بصورت روزانه در سامانه نیما خبر داده و اعلام کرده است: بازار اصلی ارز، همانا بازار مبادلات ارزی درسامانه نیما است. خوشبختانه بعد از وقفه ابتدای سال به خاطر آثارشیوع کرونا، این روزها شاهد افزایش مبادلات در این بازار هستیم ودر چند روز گذشته بطور میانگین ، روزانه ، در حدود ۱۰۰ میلیون دلار مبادله شده است.

رئیس کل بانک مرکزی تأکید دارد: ارز بعنوان یک متغیر کلان اقتصادی، بی تأثیر از سایر بازارها نمی باشد. و اثرات سرریزی دربین بازارهایک اصل اقتصادی است. بانک مرکزی باحضور پر قدرت در بازار پول وارز، تمام تلاش خود را برای  تعادل بازارها بکار خواهد بست.

  همتی تصریح کرده است: همزمان، با اینکه بانک مرکزی در کنار دولت محترم آمادگی کمک به هرگونه برنامه اقتصادی است که در جهت ساماندهی به بازارها و رونق اقتصاد باشد، ولی مراقبت خواهد کرد که هیچکدام از برنامه ها، به ترازنامه بانک مرکزی آسیبی وارد نکرده و پایه پولی را تحت تاثیر قرار ندهد، تا بانک مرکزی با قدرت بتواند در مسیر تورم هدف گذاری شده حرکت نماید.

کد خبر 547590

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Jalal IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    109 9
    دیگه میخواید چیکار کنید؟! دلار از ۲۵ تومن گذشته و قطعا شما نمیتونید کاری کنید و فقط مردم بیچاره باید هزینه ندانم کاری شما رو پرداخت کنن.
  • ایرانی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    147 8
    نمیدونم بخندم یا گریه کنم...عامل اصلی گرونی دلار و سکه میخواد جلوی التهاب بازر رو بگییره!!!؟...وقاهت هم حدی داره...
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    117 8
    همتی از این پست برکنرش کنن بدرد غاز چروندن هم نمیخوره چه بسا در این آشفته بازار همه مثل هم هستند
  • عباسعلی IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    97 12
    واقعا جای تعجب داره ...امروز رفتم دلار بخرم بهم گفتن تا 40 هزار تومن میره بزودی