مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: در پی مسموم شدن جمعی از اهالی روستای شیخ‌صله شهرستان ثلاث باباجانی، تا مشخص شدن نتیجه آزمایش‌ها دستور قطع شدن آب روستا صادر شد.

آب آلوده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، جلیل بالایی درباره مسموم شدن دسته‌جمعی اهالی روستای شیخ‌صله ثلاث باباجانی افزود: تقریبا روز گذشته از اوایل ساعت هشت مراجعه اهالی روستای مرزی شیخ‌صله به مراکز درمانی ثلاث باباجانی آغاز شد و از ساعت پنج صبح امروز سه‌شنبه دیگر مراجعه جدید نداشتیم. در مجموع حدود ۱۲۰ بیمار نفر مسموم شده بودند که ۸۹ نفر با درمان سرپایی ترخیص و ۲۰ نفر هم به مراکز درمانی کرمانشاه و جوانرود اعزام شدند. تا عصر امروز ۱۱ نفر بستری هستند.

مدیر کل بحران استانداری کرمانشاه ادامه داد: با توجه به سطح‌بندی مخاطره که یک محلی است، بلافاصله فرماندار شهرستان با تشکیل جلسه کمیته بهداشت دستور قطع آب روستا را صادر کرد. مخازن تخلیه شده‌اند و آبرسانی به شکل سیار و سیار و پخش بسته‌های آب‌معدنی در حال انجام است. نمونه‌برداری هم به مراکز آزمایشگاهی ارسال شده است.

بالایی ادامه داد: طبق آخرین خبری که از فرمانداری به دست ما رسیده، علت مسموم شدن اهالی آب آلوده به فاضلاب باشد که دستور بهسازی چشمه آب منطقه صادر شده و تا آن زمان آبرسانی هم سیار انجام می‌شود. البته پس از شستشو و ضدعفونی کردن شبکه و مخزن، آبرسانی از آب داخل شبکه انجام می‌شود و اهالی دیگر نیاز به آب سیار نخواهند داشت.

کد خبر 547533

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha