مجری مسابقه تلویزیونی شبکه آی‌فیلم گفت: زمانی که از خانمی که در مسابقه شرکت کرده بودند پرسیدم چه کسی به شما کمک می‌کند؟ گفتند برادرزاده‌ام، منتهی گویا برادرزاده ایشان کار ثبت‌نام را انجام داده و خودشان چندان در جریان امور نبودند.

نما به نما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس،‌ پای صحبت‌های کیمیا گیلانی یکی از مجریان نما به نما نشستیم تا از این مسابقه و نحوه اجرایش بگوید. بخشی از این گفت‌وگو را بخوانید. 

خانم گیلانی اگر موافق باشید از مورد جالبی که چندی پیش در هنگام اجرای برنامه و اهدای جایزه به یکی از شرکت‌کنندگان اتفاق افتاد و بسیار هم در فضای مجازی پربیننده شد آغاز کنیم؟

-بله. بالاخره از این موارد پیش می‌آید. زمانی که در همان ابتدا از خانمی که در مسابقه شرکت کرده بودند پرسیدم چه کسی به شما کمک می‌کند؟ گفتند خواهرزاده (یا برادرزاده‌ام) قرار است کمکم کند، منتهی در کنارم نیست و به شکل تلفنی این کار را انجام می‌دهد. گویا برادرزاده ایشان کار ثبت نام را انجام داده و خودشان چندان در جریان امور نبودند. معمولاً صبح اجرای مسابقه، شرکت‌کنندگان مشخص و اطلاعات کامل از آنها گرفته می‌شود، از جمله شماره کارت بانکی تا در حد فاصله برنده شدن و تبریک گفتن من، جایزه به حساب آنها واریز شود. بعد من از شرکت‌کننده استعلام می‌کنم که آیا مبلغ جایزه به حسابتان واریز شده است یا نه؟ حتی صبح مسابقه حتما از شرکت‌کننده سوال می‌شود که پیامک حسابشان فعال است یا خیر؟ از این خانم هم سوال شده و ایشان تأکید کرده بودند که فعال است اما برادرزاده‌شان کار ثبت نام را انجام داده و شماره کارت خودش را داده بود. اشتباه این خانم در آنجا بود که وقتی از ایشان پرسیده شده بود که پیامک حسابتان فعال است گفته بود بله، بدون آن که برایش سوال شود که اصلا شماره کارتی از من گرفته نشده است. همین ناهماهنگی، باعث ایجاد آن سوءتفاهم بر روی آنتن زنده شد.

ارائه جوایز مسابقات آنلاین صورت می‌گیرد؟

-بله. در مسابقه نما به نما واریز جوایز به شکل آنلاین است و ما روی این موضوع خیلی حساس هستیم. به هر حال پای آبروی حرفه‌ای خودم هم در میان است. این اتفاق چند روز قبل از آن که در فضای مجازی منتشر و دست به دست شود رخ داد. جالب آن که من در مسابقه بعدی، درباره اتفاقات برنامه توضیح دادم و ماجرا هم تمام شده بود. اما ناگهان فضای مجازی پر شد از کلیپ آن برنامه. باز هم روی آنتن آمدم و درباره آن اتفاق توضیح دادم. ترجیح هم دادیم که برای حفظ حریم خصوصی شرکت‌کنندگان، آن خانم را دوباره روی آنتن نیاوریم تا خودش بگوید که واریز واقعا انجام شده است. جالب آن که در صفحات مجازی‌ای که این کلیپ منتشر شده بود بسیاری از دیگر شرکت‌کنندگان مسابقه نظر گذاشته بودند که ما شرکت کردیم و جایزه‌مان را هم به شکل آنلاین گرفتیم. به نظرم اگر از کسانی که ادعا می‌کنند جوایز مسابقات تلویزیونی واقعی نیست، بپرسید که خودشان چند بار در چنین مسابقاتی شرکت کرده‌اند، اکثرا حتی یکبار هم تجربه‌اش را ندارند.

چنین اتفاقاتی معمولا کمی شوکه‌کننده است. آن هم روی آنتن برنامه زنده که از قبل هم برنامه‌ریزی‌ها برای درست انجام شدن آن صورت گرفته است. وقتی آن خانم گفتند که شماره کارت از ایشان دریافت نشده، اولین واکنشی که به ذهنتان رسید چه بود؟

-اول که خانم شرکت‌کننده این حرف را زدند، احساس کردم که شاید شرکت‌کننده به‌درستی متوجه منظورم نشده است و به همین دلیل دوباره از ایشان پرسیدم که آیا شماره کارت بانکی داده‌اند یا نه؟ وقتی ایشان گفتند نه، متوجه شدم که اصلا در جریان شیوه حضور در مسابقه نیستند و با این حال، روی آنتن تأکید کردم که قبلاً شماره کارت از ایشان گرفته شده است. به هر حال، یک مجری باید در چنین لحظاتی بر خود مسلط باشد. قبلا هم موردی داشتیم که شرکت‌کننده خانم بود اما صدایش به شکل عجیب و غریبی مردانه به نظر می‌رسید. من در تمام طول مسابقه ایشان را آقا خطاب می‌کردم و ایشان هم جواب می‌داد اما در آخر مسابقه گفت که من خانم فلانی هستم نه آقا.

در نهایت هم تلاش کردید که شرکت‌کننده را متقاعد کنید؟

- بله. در آن لحظه واقعا غافلگیر شده بودم اما باید به عنوان مجری سریع فکر می‌کردم و تصمیم می‌گرفتم که چه واکنش و برخوردی مناسب است. در مجموع، از این دست اتفاقات جالب در مسابقه نما به نما زیاد داشته‌ایم. در مسابقات سایر شبکه‌ها هم چنین اتفاقاتی برایم افتاده است. مثلا در برنامه زنده شبکه پنج که از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پخش می‌شد روی سن را پر از بادکنک کرده بودند و من هم جلوتر آمدم تا به مردم نزدیک‌تر باشم که یک لحظه دیدم روی هوا هستم و فقط شانس آوردم که به پایین سن پرتاب نشدم.

کد خبر 547434

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha