سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

شرکت هواپیمایی آسمان پروازهای خود را در مسیر بجنورد - تهران که برای مدتی معلق شده بود، دوباره برقرار کرده و ۲ روز در هفته پرواز دارد.

هواپیما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر فرودگاه شهدای بجنورد گفت: برنامه‌های پروازی این شرکت هواپیمایی از دوم مهرماه امسال، در روزهای یکشنبه و چهارشنبه در مسیر تهران - بجنورد و بالعکس دایر می‌شود. شرکت هواپیمایی آسمان تمامی پروازهای خود در این مسیر پروازی را در ۲ ماه اخیر لغو کرده بود.

محمدابراهیم قدمگاهی افزود: بر این اساس فرودگاه مرکز استان خراسان شمالی از این پس در هفته میزبان ۱۰ برنامه پروازی شرکت‌های هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان و آسمان خواهد بود. شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در روزهای شنبه، یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه، شرکت ماهان در روزهای شنبه، دوشنبه و پنجشنبه و شرکت آسمان نیز در روزهای یکشنبه و چهارشنبه پرواز دارند.

پس از انتشار ویروس کرونا، در اسفند ۹۸ و بهار و تابستان امسال و کاهش استقبال از سفر، شرکت‌های هواپیمایی شمار زیادی از برنامه‌های پروازی خود در مسیر تهران - بجنورد را لغو کرده بودند.

فرودگاه بجنورد به نام شهدا سند خورد

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد گفت: در آستانه هفته دفاع مقدس و با هدف پاسداشت مقام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نام فرودگاه بین‌المللی مرکز استان خراسان شمالی به عنوان «فرودگاه بین‌المللی شهدای بجنورد» تغییر یافت.

قدمگاهی افزود: شیوع ویروس کرونا باعث کاهش پروازهای خطوط هوایی به مقصد خراسان شمالی و افت ۲۳ درصدی جا به جایی مسافر این فرودگاه در چهارماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال شده است. در این مدت ۱۰۲ پرواز رفت و برگشت بین بجنورد و تهران انجام شده است که از نظر تعداد پرواز در مقایسه با پارسال تغییری ایجاد نشده است.

وی افزود: امسال ۵۱ پرواز ورودی و ۵۱ پرواز خروجی در فرودگاه بجنورد انجام شده که از این طریق ۲ هزار و ۶۹۴ نفر جابه‌جا شده‌اند و حال آن‌که پارسال در همین مدت سه هزار و ۲۲۹ نفر جابه‌جا شده بودند. علت اصلی لغو پرواز شرکت‌های هواپیمایی به مقصد بجنورد، کمبود ناوگان، نیاز به بررسی فنی دوره‌ای هواپیما، کمبود خلبان و مهمان‌دار، شیوع ویروس کرونا و کاهش سفر عنوان می‌شود.

پارسال ۲۴۲ پرواز توسط سه شرکت هواپیمایی بین تهران و بجنورد انجام شد که این تعداد در مقایسه با سال پیش از آن ۱۲۰ درصد افزایش داشت، اما از اسفند پارسال و پس از شیوع کرونا، سفر با ناوگان هوایی در خراسان شمالی بسیار کاهش یافت.

۲۸ هزار و ۱۶۲ مسافر، سال گذشته از طریق پروازهای فرودگاه بجنورد جابه‌جا شده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن ۹۸.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ متر مربع است.

کد خبر 547377

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha