معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از ایجاد پایگاه اطفاء حریق در "تالاب میانکاله" خبر داد.

ميانكاله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، کیومرث کلانتری در نشستی که به‌منظور بررسی راهکارهای پیشگیری از حریق در تالاب میانکاله و با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، مدیران کل محیط زیست، دامپزشکی، مدیریت بحران و مسئولان ذی‌ربط برگزار شد، بر حفظ و حراست از پناهگاه حیات‌ وحش میانکاله به عنوان ذخیره‌گاه زیست کُره تأکید کرد.

وی از احداث ۲ پایگاه اطفاء حریق در مرکز استان و پناهگاه حیات‌ وحش میانکاله خبر داد.

همچنین در این جلسه مقرر شد با مشارکت استانداری مازندران و سازمان حفاظت محیط زیست، دو دستگاه لودر برای اطفای حریق به پناهگاه حیات‌ وحش میانکاله اختصاص یابد.

همچنین مقرر شد جهت پیشگیری از تلفات پرندگان در میانکاله، شرکت آب منطقه‌ای استان بخشی از آب سد گلورد را به تالاب میانکاله اختصاص دهد.

پس از پایان جلسه، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از پناهگاه حیات‌ وحش سمسکنده ساری (سایت تکثیر در اسارت گوزن قرمز) بازدید کرد.

آخرین برنامه سفر کلانتری، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست به مازندران، بازدید از پناهگاه حیات وحش میانکاله و دیدار با تشکل‌های زیست‌محیطی میانکاله و محیط‌بانان بود.

وی در دیدار با تشکل‌های زیست‌ محیطی میانکاله، آنان را ظرفیتی فوق‌العاده برای حفظ و حراست از این پناهگاه حیات‌ وحش دانست.

کلانتری با اشاره به رونق گردشگری در راستای حفاظت بیشتر از میانکاله، تأکید کرد: به منظور مشارکت مردم، طرح گردشگری میانکاله  با نظارت محیط زیست در حال برنامه‌ریزی است که این طرح در قالب شرکت تعاونی متشکل از بومیان منطقه خواهد بود، به نحوی که منافع آن در جهت حفاظت و مدیریت پناهگاه حیات‌ وحش صرف خواهد شد.

کد خبر 547361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha