مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
۰ نفر

فرماندار تالش گفت: به طور میانگین در شهرستان تالش ۱۱۰ هزار تن کیوی تولید و نیمی از کیوی‌های تولیدشده به خارج از کشور صادر می‌شود.

صادرات کیوی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عیسی مهدوی افزود: روسیه مهم‌ترین مشتری کیوی‌های تالش است و کیوی‌های گیلان در بازارهای روسیه با کیوی‌های نیوزیلند رقابت تنگاتنگی دارند. از آنجا که کیوی تالش ارزان‌تر از کیوی نیوزیلند است، در بازارهای روسیه خریداران بیشتری دارد و ما باید تلاش کنیم با صادرات کیوی‌های باکیفیت مطلوب و قند استاندارد میوه بازارهای بیشتری را در این کشور از آن خود کنیم.

فرماندار تالش تصریح کرد: مساحت باغات کیوی شهرستان تالش در حال حاضر ۳۹۰۰ هکتار است و بنا داریم با توسعه اراضی تحت پوشش در سطوح شیب‌دار، تولید کیوی را افزایش دهیم. کیوی ارزآوری بسیار خوبی دارد و لازم است این محصول به گونه‌ای عرضه شود تا با زمان تقاضای آن همخوانی بهتری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت حمایت از تولید و اشتغال پایدار به ویژه با موضوع کشاورزی و اشتغال پایدار روستایی است، خاطرنشان کرد: محصول کیوی تابع بازار عرضه و تقاضاست و بهره‌برداران آن باید در مراحل تولید، برداشت، انبار و صادرات بر کیفیت محصول و سیاست‌گذاری مناسب در بسته‌بندی، کنترل حجم صادرات و بازارهای هدف، دقت و توجه ویژه داشته باشند.

کد خبر 547296

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha